به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ارکواز اظهار کرد: امروز دشمن بعد از برجام هسته ای که در آن پروژه نفوذ کلید خورده بود، به دنبال برجام موشکی است تا از طریق تضعیف توان دفاعی، امنیت کشور را از بین ببرد.
وی تاکید کرد: دشمن از طریق پروژه نفوذ به دنبال این است که در همه ارکان نظام نفوذ کند تا از این طریق، استقلال ، منافع اقتصادی و در مجموع حیات این انقلاب را با با چالش جدی روبرو کند، اینجاست که مقام معظم رهبری فرمودند بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.
امام جمعه ملکشاهی افزود: وابستگی به درامدهای نفتی از دیگر اموری که اقتصاد ما را نشانه گرفته است و ارمغان دوران تاریک ستمشاهی و طاغوت است،تا وقتی وابسته به نفت هستیم و استقلال اقتصادی نداشته باشد آسیب پذیر خواهیم بود.
امینی یادآور شد: باید از خام فروشی نفت بپرهیزیم و نفت را تبدیل به فرآورده و ارزش افزوده کنیم، آنچه ضامن اقتصاد، ماست امنیت و استقلال است که امروز دشمن هر دو را نشانه گرفته است، برای امن بودن اقتصاد ما باید توان دفاعی و موشکی خود را تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی هرگز به برجام موشکی تن نخواهد داد و توان موشکی ما هرگز مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت، باید با تقویت اقتصاد مقاومتی وابستگی کشور به نفت را کم و با ایجاد ارزش افزوده به تولید فرآورده های نفتی روی بیاوریم.
امام جمعه ملکشاهی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده ، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی گفت: فلسفه نامگذاری این روز الگوپذیری نوجوانان از شهدای دوران جنگ تحمیلی است، شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس چند شاخصه مهم داشتند که برای نسل جدید جدید بسیار مهم و راهگشاست.
حجت الاسلام امینی گفت: اهل نماز جماعت و جمعه بودن، اعتقاد به اصل ولایت فقیه و نظام و داشتن روحیه ایثارگری از مهم ترین مشخصه های شخصیتی نوجوانان و دانش آموزان رزمنده دوران دفاع مقدس بود که نسل سوم و چهارم انقلاب باید با الگوگیری از این فضائل تلاش کنند ادامه دهنده راه شهدا باشند.
وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و شوق و ذوق مردم ملکشاهی برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) افزود: از مسئولان ستاد اربعین استان خواستاریم مسیر ملکشاهی – مهران به عنوان راه دوم تردد زائرین باشد نه اینکه فقط اتوبوس های خالی از این مسیر تردد کنند.
خبرنگار: روح الله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.