به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان گفت: این عید بیانگر بندگی محض خداوند است و انسان ها در ابعاد مختلف می توانند این بندگی خود را به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه شهید محسن حججی نمونه کسانی است که در راه خدا به قربانگاه رفت ، افزود: گروه های جهادی هم افرادی هستند که زندگی خود را وقف محرومان کرده اند و این حرکت ها باید درقالب زبان هنر بین مردم ترویج و شناسانده شود.
خطیب جمعه کرج گفت: عید سعید قربان به عنوان عید بندگی می تواند در ابعاد مختلف تجلی پیدا کند که نمونه آن حرکت جهادگران در مناطق محروم کشور یا شیوه شهادت شهید حججی است.
وی با بیان اینکه شهید حججی قبل از حضور در سوریه با مشارکت در حرکت های جهادی به محرومان خدمات ارزشمندی ارائه کرد، افزود: شهید سیدمحمد حسینی از جوانان کرجی که به تازگی درخدمات رسانی در گروه های جهادی بر اثر سانحه اتومبیل به شهادت رسید نمونه دیگری از حرکت های انسانی و الهی به شمار می رود که این حرکت ها باید به جامعه شناسانده شود.
خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بدون جهاد و تلاش پیش نمی رود، بیان داشت: بکارگیری افراد با انگیزه و با نشاط همچون جوانان جهادگر می تواند این امر مهم را محقق کند که البته باید حرکت اردوهای جهادی هدفمند و ساماندهی شود.
وی به انتقال پیکر پاک شهید حججی به ایران اسلامی اظهار داشت: این شهید والامقام موجی از حماسه و معنویت را به جامعه وارد کرد و امت اسلامی با این قربانی ها وشهادت ها به خداوند نزدیک تر می شود.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان با مدیریت زمان دست از دشمنی علیه جامعه اسلامی برنمی دارند، گفت:
دشمن درصدد تغییر تفکر جوانان جامعه اسلامی است و از این رو هنرمندان و فیلم سازان باید حرکت های جهادی و حماسه های شهدا را با استفاده از آثار فاخر هنری در جامعه برجسته و الگو کنند.
وی تاکید کرد که اردوهای جهادی تمرین خودسازی است ، یادآور شد: شهید حججی پس از فعالیت در این اردوها و حضور در جبهه نبرد با تکفیری ها ، نمونه خودسازی را به نمایش گذاشت.
خطیب جمعه کرج با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با طلاب و روحانیون اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر تلاش بیشتر قشر روحانیت و طلاب و نقش آفرینی این قشر تاکید فرمودند.
وی افزود: داشتن حرف های نو ، آگاهی از مسائل جامعه و پاسخگویی به سئوالات و پرسش ها ازتاکید های مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون بود.
حسینی همدانی گفت: قشر فرهیخته طلاب و دانشجویان باید به کسانی که قصد خلل در اهداف انقلاب را دارند ، اجازه فعالیت را ندهند.
وی اظهار داشت: نظام اسلامی هرگز با شیطان و شیطان صفتان سازش نخواهد کرد.
خطیب جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر بر برگزاری باشکوه مراسم این روز در سطح توسط مردم و مسئولان تاکید کرد.
وی با اشاره به هفته بانکداری بدون ربا اظهار داشت: در این زمینه اصلاح ساختار بانکداری در کشور ضروری است.
آیت الله حسینی همدانی با برشمردن آثار زیانبار ربا از نگاه اسلام گفت: ربا جنگ با خدا است و نباید این شیوه نادرست در جامعه ترویج یابد.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.