به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه (5 آبان)، اظهار کرد: اگر ما این قدرت دفاعی و تجهیزات و امکانات را نداشتیم، معلوم نبود برخورد دشمن با ما چگونه بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با نخست وزیر عراق نیز از آن ها خواستند تا مراقب مکر و حیله آمریکایی ها باشند و فریب آن ها را نخورند.
آیت الله علما افزود: معظم له همچنین در دیدار اخیر خود با دانش آموختگان دانشکده افسری ارتش سخنانی راجع به قطع وابستگی به نفت ایراد فرمودند که باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که بنای اقتصادی کشور باید بر مبنای امنی نهاده شود و باید از وابستگی فعلی به نفت فاصله بگیریم.
وی با بیان اینکه اگر از ابتدای انقلاب این قدر به نفت و صادرات آن وابسته نبودیم امروز شرایطمان فرق می کرد، گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری روی این مسئله تاکید خاصی دارند.
آیت الله علما، بنیاد امنی که اقتصاد کشور باید روی آن بنا شود را 'اقتصاد مقاومتی' عنوان و تصریح کرد: نفت روزی تمام می شود و اگر نتوانسته باشیم تا آن زمان وابستگی خود را قطع کرده باشیم به طور قطع دچار آسیب و زیان فراوانی خواهیم شد.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه به در پیش بودن مراسم اربعین و گذر بیش از یک میلیون زائر از استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مردم استان ما همانند سال های گذشته آماده پذیرایی و استقبال از زوار کربلای معلا هستند.
وی یادآوری کرد: امسال برای اولین بار قرار است تعداد زیادی از زائران اربعین از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شوند و این وظیفه مسئولان و مردم کرمانشاه را سنگین تر از سال های قبل می کند.
آیت الله علما تصریح کرد: مسئولان دولتی در سه چهار ماه اخیر به اندازه سه چهار سال کار کرده اند و زحمات فراوانی متحمل شدند و خوشبختانه شرایط لازم برای پذیرایی از زائران نیز فراهم شده است.
خطیب جمعه کرمانشاه گفت: خود مردم نیز باید در کنار مسئولان شرایط بهتری برای عبور و مرور زائران فراهم کنند تا بازهم مهمان نوازی این استان مشخص شود.
وی همچنین با اشاره به پنجم آبان سالروز رحلت آیت الله نجفی مرعشی صاحب دومین کتابخانه بزرگ کشور با حدود 50 هزار جلو کتاب خطی، افزود: ایشان خدمات زیادی به عالم اسلام ارائه دادند.
آیت الله علما در پایان یاد و خاطره شهید محمدحسین فهمیده دانش آموز 13 ساله ای که زیر تانک دشمن رفت و شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی اولین شهید محراب را نیز گرامی داشت.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.