مهدی فیض روز شنبه در ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح پایگاه تغذیه سالم امسال در 50 هزار مدرسه کشور در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی در خصوص تفاوت بوفه های فعلی با پایگاه تغذیه سالم افزود: در بوفه های مدارس هر نوع ماده خوراکی مفید یا غیرمفید به دانش آموزان عرضه می شود اما در پایگاه تغذیه سالم تاکید برعرضه اجناسی است که از نظر غذایی غنی و سالم باشند.
فیض یادآور شد: مواد خوراکی این پایگاه مناسب با سن دانش آموزان و برابر با نیازهای جسمانی آنها تامین می شود و بنابراین بوفه های مدارس باید به پایگاه های تغذیه سالم ارتقا پیدا کند.
وی گفت: این طرح یک فعالیت مشترک بین معاونت پرورشی و معاونت سلامت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت و درمان و در راستای حفظ سلامت دانش آموزان است.
وی تاکید کرد: اقلام خوراکی توزیع شده در مدارس باید با توجه به اهمیت سلامت جسمی دانش آموزان نظارت و مدیریت می شود و با اجرای طرح پایگاه تغذیه سالم مناسب ترین اقلام برای سن دانش آموزان به آنها عرضه می شود.
فیض گفت: در اجرای مطلوب این طرح از نظر و دیدگاه و مشارکت دانش آموزان نیز استفاده شود و چگونگی اجرای آن در قالب شیوه نامه فعال سازی پایگاه های تغذیه سالم در مدارس در آینده نزدیک به مدارس کشور ابلاغ می شود.
وی یادآور شد: در این شیوه نامه جدید سازمان دانش آموزی به عنوان متولی اجرای صحیح آن مسئول نظارت بر عملکرد پایگاه ها تغذیه سالم و مواد غذایی در مدارس است.
- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین در آیین نمادین بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه علامه حلی شهر ایلام دانش آموزان را به مشارکت جدی و حضور پررنگ در فعالیت های فوق برنامه فراخواند.
فیض روز شنبه اظهار کرد: دانش آموزان باید در کنار درس در برنامه هایی چون تئاتر، سرود، مقاله، کارهای هنری، ... مشارکت داشته باشند و فقط به درس خواندن صرف بسنده نکنند.
وی افزود: این برنامه ها که بیشتر آنها به صورت گروهی و مشارکتی انجام می پذیرد، علاوه بر اینکه روحیه کار جمعی و مسئولیت پذیری در دانش آموزان را بیشتر می کند در پرورش خلاقیت، نوع آوری، ایده پردازی و افزایش راندمان تحصیل آنها نیز تاثیر شگرف دارد.
به گزارش ایرنا، آئین بازگشایی مدارس در استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار، مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی و والدین دانش آموزان در دبیرستان دخترانه علامه حلی برگزار شد.
در این آئین همزمان زنگ بازگشایی مدارس، زنگ مقاومت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و زنگ هفته امر به معروف و نهی از منکر به صدا درآمد.
اولین روز از سال تحصیلی سال 1396 با حضور 100 هزار دانش آموز و 11 هزار معلم در یک هزار و 300 واحد آموزشی در سراسر استان ایلام آغاز شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.