به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا جمال کریمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بانه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: زنان و مردان مرزدار و غیور ایران اسلامی بویژه مرزداران استان کردستان نیز نقش مهمی در پیروزی جنگ تحمیلی داشتند و به متجاوزان اجازه تجاوز به خاک پاک ایران اسلامی را ندادند.
وی افزود: دشمنان همیشه از مرزها وارد کشور می شوند و مرزداران دلیر توانسته اند به خوبی از حریم کشور پاسداری کنند و یک وجب از خاک کشور را بدست بیگانگان ندهند که این نشان از دلسوزی مرزداران به نظام و انقلاب است.
ماموستا کریمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: خداوند متعال در قران کریم بارها انسان ها را به امر به معروف و نهی از منکر امر کرده است و امیدوارم همه ما آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم تا جامعه ای سالم داشته باشیم.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و اهمیت سلامتی دانش آموزان هم گفت: خانواده ها با شروع سال تحصیلی باید مدیریت تغذیه فرزندان خود را عهده بگیرند و اجازه ندهند آنها مواد خوراکی تاریخ گذشته و مضر مصرف کنند.
ماموستا کریمی به اهمیت علم و دانش نیز اشاره کرد و افزود: در آیات قرآن کریم بیش از 700 بار به اهمیت علم و دانش اشاره شده و یکی از صفات بارز پیامبران دانش و آگاهی است.
وی اضافه کرد: اکنون امکانات و زمینه برای کسب علم و دانش فراهم است و هیچ کس به دلیل کمبود امکانات از تحصیل محروم نمی شود.
وی استفاده نادرست از فضای مجازی را عامل مهمی برای عدم علاقه دانش آموزان به تحصیل دانست و تاکید کرد: بسیاری از دانش آموزان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی صرف می کنند و زمانی برای مطالعه و درس خواندان ندارند که باید خانواده ها و معلمان زمان دانش آموزان را مدیریت و آسیب ها و همچنین نحوه استفاده درست از فضای مجازی را به آنها یادآوری کنند.
وی با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بدلیل کم توجهی به بیمارستان تازه ساخت رازی شهر بانه گفت: این بیمارستان در هفته دولت افتتاح شد و تاکنون برای تامین تجهیزات و نیروهای انسانی آن اقدامی نشده و ضروری است که هر چه سریعتر فعال شود تا مردم مجبور نباشند برای معالجه بیماران خود به شهرهای دیگر سفر و متحمل هزینه های زیاد شوند.
ماموستا کریمی سپس با انتقاد از سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران اسلامی در مقر سازمان ملل گفت: ایران کشور امن و با ثبات منطقه است و این گونه سخن گفتن با ایران ناشی از عدم شناخت و نابخردی ترامپ است.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.