محسن خلیفه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی کشور برای هر یک از کودکان خیابانی بازمانده از تحصیل بسته حمایتی به ارزش 300 هزار تومان اختصاص داده است.
وی ادامه داد: این کودکان در مراکز کودکان خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان فارس دارای پرونده هستند و از بسته حمایتی شامل لوازم شخصی، بهداشتی، وسایل کمک آموزشی و تغذیه برخوردار شدند.
مدیر مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده موج مهر شیراز اظهار کرد: از 300 هزار تومان سرانه حمایتی هر کودک خیابانی، 150 هزار تومان بابت خرید بلوز و شلوار و کفش متناسب با سلیقه هر یک از کودکان هزینه شده است.
وی گفت: 15 هزار تومان نیز به تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز کودکان شامل مسواک، خمیردندان، لیوان و دستمال کاغذی و ... برای هر یک از کودکان اختصاص یافت.
خلیفه بیان کرد: وسایل کمک آموزشی شامل کیف، کتاب درسی، نوشت افزار متناسب با سن و سطح تحصیلی کودکان نیز بخش دیگری از بسته حمایتی سازمان بهزیستی کشور بود و برای هر یک از کودکان خیابانی بازمانده از تحصیل 100 هزار تومان در این زمینه اعتبار هزینه شد.
مدیر این تشکل غیردولتی گفت: 35 هزار تومان باقیمانده از این بسته حمایتی نیز به تامین اقلام تغذیه و خوراکی های قابل استفاده در مدرسه برای 2 هفته آغازین سال تحصیلی اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: 157 کودک خیابانی بازمانده تحصیل شهر شیراز که از مزایای این بسته حمایتی برخوردار شدند از شیوه های مختلف مانند ارجاع از دستگاه های دولتی حوزه اجتماعی، خود معرف و یا در بررسی های میدانی مددکاران در محل زندگی و کار کودکان خیابانی شناسایی شدند.
2027
خبرنگار: سعادت ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.