براتعلی حاتمی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم جشن عاطفه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای برطرف ساختن این مشکلات، اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از دانش آموزان نیازمند با تهیه و تامین لوازم موردنیاز مانند پوشاک و لوازم التحریر حمایت می کند تا شاهد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان نباشیم.
وی با اشاره به کمک های ارزشمند خیران به دانش آموزان در جشن عاطفه ها اضافه کرد: امیدواریم که کمک ها و مساعدت های خیران در این راستا زمینه رشد و تحصیل دانش آموزان را که گاهی به علت مشکلات مالی نمی توانند ادامه تحصیل دهند و یا درمقابل دیگر دانش آموزان شرمنده می شوند، فراهم کند.
حاتمی گفت: در خراسان شمالی روستاها، مناطق حاشیه نشین و نقاط پراکنده ای وجود دارد که دانش آموزانش خیلی نیازمند هستند و باید در زمینه های مختلف از قبیل تامین پوشاک، مواد غذایی و لوازم التحریر از آنها حمایت شود.
وی با ذکر اینکه در اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی دو گروه خیر در قالب گروه مدرسه ساز و مدرسه یار وجود دارد افزود: در مهر ماه سال جاری 136 کلاس درس افتتاح می شود که تامین نیمی از هزینه های آن توسط کمک های خیران بوده است.
حاتمی با بیان اینکه خیران مدرسه یار در تامین پوشاک و لوازم التحریر همکاری دارند اظهارکرد: 12 هزار دانش آموز در خراسان شمالی در مراکز شبانه روزی مشغول تحصیل هستند و هشت هزار نفر در این مراکز شب خواب بوده و نیازمند کمک های مختلف هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان این مراکز پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند اما به علت مشکلات مالی و نداشتن هزینه های رفت و آمد، به کانون گرم خانواده باز نمی گردند و این دو روز تعطیل را درمراکز سپری می کنند.
حاتمی ادامه داد: در خراسان شمالی طی هفته سه و یا چهار دانش آموز بیمار نیزشناسایی شده که برای درمان آنها با همکاری مراکز درمانی و کمک های خیران اقدام می شود.
وی همچنین گفت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیز برای تامین هزینه های کتاب درسی بین دانش آموزان خراسان شمالی توزیع شده است.
در خراسان شمالی 162 هزار دانش آموز در 2 هزار آموزشگاه پراکنده هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.