به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاجیلری شامگاه سه شنبه در دیدار با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبدانان اظهار کرد: شورای اسلامی یک نهاد مدنی، تصمیم ساز و فرادستی است که به یمن نظام اسلامی و به منظور ارائه خدمات به مردم و اعمال قدرت و رای و نظر آنان در سرنوشت خود بوجود آمده است.
وی شوراهای اسلامی را یک نهاد زنده، فعال و اثر گذار دانست و افزود: حضور هوشمند و برنامه ریزی شده در بین مردم محلات، مطالبه حقوق شهروندان و حفظ استقلال و جایگاه شورای اسلامی، محبوبیت آنها را مضاعف و منزلت این نهاد مردمی را نیز ارتقا می بخشد.
امام جمعه آبدانان عدم مشارکت مردم و مسئولان را یک تهدید جدی دانست و اضافه کرد: حفظ روحیه انقلابی، ایجاد عدالت عمرانی در محلات، شناسایی هدفمند نیازهای مردم، جمع آوری و ساماندهی مشکلات شهری، تحول گرایی و مردم محوری مهمترین وظایف ذاتی شوراهای اسلامی شهر و روستا است که چنانچه به درستی انجام شود، آرامش و رضایتمندی جامعه را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام حاجیلری اعضای شورای اسلامی شهر را از ورود به جناح بندی های سیاسی بر حذر داشت و گفت: مدیریت خدمات شهری باید در کنار اقدامات عمرانی و ساخت و ساز اماکن تفریحی و اجتماعی، فعالیت های نرم فرهنگی، توسعه اخلاق اسلامی و نهادینه کردن آموزه های اعتقادات اسلامی را نیز در برنامه های کاری خود قرار دهند.
وی افراط و تفریط را یک رویه مضر و خطرناک برای مردم و مسئولان خواند و یادآور شد: اعضای شوراهای شهر و روستا باید تعلقات فکری و مواضع جناحی را کنار گذاشته و تلاش کنند با استفاده از رای اعتماد مردم و فرصتی که با لطف شهروندان برای آنها ایجاد شده در قالب تکریم ارباب رجوع، عنایت به منویات مقام معظم رهبری، برخورد نیکو، پاسخگو بودن و تعامل با نهادهای دولتی و تشکل های مردمی، بهترین خدمت سالم و صادقانه را به مردم و موکلان خود ارائه کنند.
منتخبان مردم آبدانان در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر نیز در این دیدار ایجاد وحدت جمعی، استفاده و هم افزایی از فرصت ها، ارتقای منزلت قانونی شورا، تلاش برای بهینه سازی خدمات شهری و ایجاد نشاط و طراوت اجتماعی را مهمترین اهداف و برنامه های خود اعلام کرده و خواستار مشارکت مدیران اجرایی برای تحقق این برنامه ها شدند.
به گزارش ایرنا، در انتخابات 29 اردیبهشت جلال بیگی، محمد زرین زاده، یعقوب حاجی زاده، محمود میرزازاده و سید حرمت الله موسوی مقدم به عنوان منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبدانان انتخاب شدند.
دور جدید فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با آغاز بکار دولت دوازدهم روز 14 مرداد شروع می شود.
شهرستان آبدانان با 50 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.