به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد به بیان ویژگی های شخصیتی آن بزرگمرد پرداخت و اظهارکرد: کمتر کسی مثل امام رضوان الله علیه است که تا این حد منشاء خیر و برکت و تحول باشد و تمام تحلیل گران زبده دنیا نیز در تحلیل عظمت و شخصیت این شخصیت بزرگوار درمانده اند.
خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: امام راحل(ره) برای خدا قیام کرد، برای خدا مقاومت کرد و برای خداوند قدم برداشت و در برابر آن خداوند نیز به ایشان همه چیز را عطاء فرمود.
حجت الاسلام باقری بنابی همچنین قرآنی حرکت کردن امام راحل(ره) را یکی دیگر از ویژگی های ایشان دانست و گفت: آن مرد الهی به حدود الهی ملتزم بود و به تفکرات سیاسی و انقلابی نیز مقید و ملتزم بود.
وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) معمار اخلاق و همه خوبی ها بود، اظهارکرد: اخلاق علمی و عملی ایشان عبرت و موعظه بود، اما متاسفانه در زبان از اخلاق عملی امام راحل(ره) حرف زده ایم ولی در عمل راه دیگری را طی کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در مناظرات اخیر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حرف هایی زده و موضع گیری هایی مشاهده شد که همسو با اندیشه ها و راه امام (راحل) نبود.
حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: مرگ بر آمریکا را می گوییم ولی در مقطعی که خود وارد میدان رقابت می شویم در برخی جاها از آن ها بدتر عمل می کنیم و من نمی دانم با اعمالی که در ماه مبارک رمضان انجام خواهیم داد، توهین ها، اهانت ها و افتراهایی که بسته ایم، آیا خود را از این گناهان پاک و مبرا خواهیم کرد.
امام جمعه شهرستان بناب با تأکید بر اینکه جریان حق دفن شدنی نیست؛ تصریح کرد: جریان باطل نیز استوار نمی ماند و این از اصول قرآن است که جریان حق نسل به نسل جاوید و ماندگار خواهد بود.
حجت الاسلام باقری بنابی با تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت یادآوری کرد: مردم با رأی بیش از 40 میلیونی خود سنگ تمام گذاشتند و در چنین شرایطی این حضور یک نوع معجزه بود و به طور قطع قدرت های دنیا را مرعوب می کند .
وی همچنین در ابتدای خطبه ها به اعمال این ماه مبارک اشاره کرد و افزود: رمضان تمرین عبودیت و درس اخلاق است و برجسته ترین اعمال این ماه رها شدن از نفسانیت های درونی انسان است.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.