در پیام رحمانی فضلی که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت، آمده است : ضمن قدردانی و ارج گذاری به زحمات و تلاش های مستمر و بی وقفه جنابعالی و همه همکاران ارجمندتان که از مدت ها قبل تلاش وافر و قابل توجهی در بستر سازی و فراهم آوردن شرایط و زمینه برای برگزاری هر چه بهتر و شایسته تر دو انتخابات ذکر شده به عمل آورده اید، بهروزی و توفیق روز افزون تان را در مسیر اعتلای اسلام و اهداف عالیه انقلاب اسلامی و خدمت هر چه بیشتر به آحاد مردم عزیز به عنوان پیروز اصلی صحنه انتخابات از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر میهن اسلامی برگزار شد.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر واجد شرایط رأی دادن در استان بودند که از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر شامل رأی اولی ها می شد.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا ی گیلان با هم رقابت کردند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها بودند.
حدود 83 درصد واجدین شرایط رای در این دوره از انتخابات شرکت کردند که در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک به 70 درصد آن ها به حجت الاسلام روحانی رای دادند.
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.