رحمان محمد رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سیستم ظرف مدت 6 ماه اجرا و راه اندازی می شود، اظهار کرد: فاز طراحی تحلیل و پیاده سازی بانک اطلاعاتی این سیستم انجام شده و در مرحله تحلیل و پیاده سازی فرایندها و گردش کارها از جمله پروانه و پایان کار هستیم.
وی افزود: این سیستم با 15 درصد پیشرفت تحت وب است و قابلیت ارائه خدمات پروانه، پایان کار و سایر خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی و بدون حضور ارباب رجوع را دارد.
محمد رحیمی یادآور شد: برای رشد و توسعه شهرهای شهروند محور و جلوگیری از موازی کاری تلاش های زیادی در سازمان ها و موسسات مختلف در سطوح بین المللی، ملی و استانی جهت ایجاد سامانه های اطلاعات مکانی و شتاب بخشیدن به فعالیت های مرتبط با منابع مکانمند با بهره گیری از تکنولوژی های نوین ارتباطات صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: شهرداری ایلام اقدام به طراحی و استقرار پایگاه و سامانه اطلاعاتی مکانی بر پایه اطلاعات مکانمند موجود شهری و بر بستر وب کرده و در ادامه پیاده سازی سامانه یکپارچه سازی شهرسازی مبتنی بر GIS را در دستور کار قرار داده است.
محمدرحیمی گفت: در گام اول، آماده سازی همه نقشه ها و اطلاعات مکانی، طراحی سیستم اطلاعات مکانی، سامانه مکانمند استعلام طرح تفصیلی و کمیسیون ماده پنج به صورت یک سامانه یکپارچه بر بستر وب صورت گرفت که سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی در گام بعدی به آن اضافه می شود.
وی با بیان اینکه با جاری سازی و تکمیل گام های مختلف دستاوردهای خوبی در این زمینه حاصل می شود، افزود: ارتقای جایگاه شهر ایلام در میان شهرهای کشور در زمینه ایجاد دولت و شهر الکترونیک از منظر ملی، جلوگیری از هزینه های پنهان تصمیم گیری نادرست در امر مدیریت شهری به علت نبود اطلاعات جامه و مکانمند از منظر اقتصادی و مدیریت بهتر و دقیق تر طرح های شهری با همکاری سایر دستگاه های متولی از منظر مدیریت از جمله این دستاورد ها است.
محمدرحیمی ادامه داد: از نظر حکمرانی مطلوب بالا بردن سطح اعتماد شهروندان به تصمیمات مدیریتی در سطح شهر، شفافیت اطلاعاتی و دسترسی آسان به اطلاعات در سطح شهر نیز دستاورد دیگری در این زمینه است.
وی اضافه کرد: از دیگر سیستم های اجرا شده در شهرداری ایلام سیستم درآمدهای عمومی است که کار اجرای آن به پایان رسیده اما بدلیل موازی شدن با تخفیفات شهرداری اجرای عملیاتی آن به سال آینده موکول شد.
به گفته وی، کار طراحی سیستم مدیریت نقلیه و ماشین آلات شهرداری تحت وب نیز به پایان رسیده و در مرحله اجرای آزمایشی است و طراحی سیستم 137 شهرداری نیز 100 درصد به پایان رسیده و اکنون در مرحله امکان سنجی اجرایی قرار دارد.
شهرداری شهر 180 هزار نفری ایلام دارای 2 ناحیه شهری است و از این طریق در بخش های مختلف به شهروندان خدمات رسانی می کند، براساس چارت جدید سازمانی شهرداری ایلام دارای 220 پست مصوب، چهار معاونت، هشت مدیریت و هشت سازمان وابسته است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.