به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز چهارشنبه در نشست با معتمدان و مسئولان خارگ افزود: مساله مهم و زیربنایی در این جزیره، صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی است که از نظر عقلی، صدور سند مالکیت برای افراد بومی از لحاظ امنیتی مشکلاتی ایجاد نمی‌کند، ولی سوابق اسناد و مدارک این مهم باید تهیه شود.
وی اضافه کرد: معاون امنیتی وزات کشور این مساله را پیگیری و گزارش آنرا به رئیس جمهوری ارائه می‌کند.
وزیر کشور درباره طرح جامع شهری خارگ بیان کرد: این طرح در وزارت کشور بررسی و به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.
رحمانی فضلی گفت: همچنین با توجه به جابه‌جایی پایگاه دریایی ارتش در خارگ، با گفت وگو با فرمانده این نیرو می‌توان در مورد تغییر کاربری‌ها در این جزیره تصمیم گیری کرد.
وی به وضعیت امنیتی خارگ اشاره کرد و افزود: معاونت امنیتی وزارت کشور طرح امنیت این جزیره را بررسی کرده است.
وزیر کشور در باره وضعیت اشتغال در خارگ و با تاکید بر حل مشکلات بیکاران در این منطقه بیان کرد: در این زمینه مستندسازی توسط بخشداری خارگ انجام تا مذاکرات برای حل مشکلات بیکاران این جزیره با صنعت نفت انجام شود.
وی با تاکید بر بررسی قانون پرداخت عوارض نفت به شهرداری‌ها گفت: هر چند خدمات صنعت نفت در خارگ انجام می‌شود ولی باید طرح جامع خدمات‌رسانی به خارگ توسط استانداری بوشهر تهیه شود.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اردیبهشت سال آینده اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مساله در سیاست داخلی کشور انتخابات است.
وی بیان کرد: انتقال قدرت در جمهوری اسلامی ایران با رای مردم انجام می‌گیرد و آنها با اختیار خود انتخاب می‌کنند و اینها لطف خداوند است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه استاندار بوشهر جوان فعال و شایسته‌ای است ادامه داد: ابتدا استاندار بوشهر را نمی‌ شناختم و در پی استاندار با تجربه بودم اما اکنون خوشحالم که وی به مدیری با تجربه و قوی تبدیل شده و در استان های بزرگتر می‌ تواند شایستگی خود را نشان دهد.
رحمانی فضلی بعد از ظهر روز چهارشنبه به منظور سفری دو روزه از استان بوشهر وارد فرودگاه جزیره خارگ شد و و در فرودگاه این جزیره مورد استقبال استاندار و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استان قرار گرفت.
حضور در یادمان شهدای گمنام خارگ و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، حضور در آیین افتتاح سالن ورزشی خارگ و نشست با معتمدان مسئولان از جمله برنامه های وزیر کشور در روز نخست سفرش به استان بوشهر بود.
وزیر کشور در سفر 2 روزه خود به استان بوشهر علاوه بر بررسی مسائل و مشکلات جزیره خارگ، درنشست های شوراهای اداری، برنامه ریزی، تامین و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر حضور خواهد داشت.
همچنین حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای هلیله و بندرگاه، نشست با بخشداران و دهیاران و نخبگان استان بوشهر از دیگر برنامه های وزیر کشور در سفر به استان بوشهر است.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با 20 هزار نفر جمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.