به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود خسروی وفا روز یکشنبه طی مراسمی که در فدراسیون ورزش همگانی برگزار شد گفت: شهرداری ها به عنوان متولی توسعه ورزشی در شهرها می توانندگام های موثری برای ساماندهی مردم و به ویژه جامعه معلولان و جانبازان بردارند.
وی ادامه داد: در این تفاهمنامه همکاری در نظر داریم تا دربازه زمانی چند ساله بتوانیم 4میلیون ورزشکار جانباز و معلول را ساماندهی کنیم.
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین با بیان اینکه هدف از این برنامه هماهنگی ها و گسترش فضای ورزشی برای جامعه معلول و جانباز کشوراست اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی استانها ، تمامی شوراها و شهرداری ها با ورزش پاراالمپیکی ، باید فرصتی را چه از لحاظ تبلیغاتی، مناسب سازی، استفاده از اماکن موجود در شهرها و به ویژه پایتخت را برای این قشر در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران گامهای تاثیر گذاری را برای ورزش جانبازان و معلولین برداشته است گفت: با مدیریت خوب شهرداری در سالیان اخیر با فراهم شدن امکانات شاهد رشد چشمگیری در توسعه ورزش همگانی و ظرفیت های ممکن در ورزش جانبازان و معلولین بودیم.
خسروی وفا با بیان اینکه نام جانباز افتخار بزرگ برای کشور است گفت: شهرداری تهران توانست با مناسب سازی و توجه به مبلمان شهری خدمات شایانی را برای این قشر لحاظ کند.

*چهار مجموعه ورزشی ویژه جانبازان و معلولین در شهر تهران
همچنین محمد رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: در حال حاضر چهار مجموعه ورزشی در سطح شهر تهران برای فعالیت جانبازان و معلولین در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این اقدام در راستای محقق شدن طرح پنج ساله ورزشی در سطح شهر تهران رخ داد که با این مجموعه های خاص بتوانیم خدماتی را برای قشر معلول و جانباز شهروندان درپایتخت انجام دهیم.
رضایی همچنین از 50 پروژه ورزشی نیمه تمام با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پروژه های ورزشی از پیشرفت فیزیکی 10تا 50 درصدی برخورد هستند.
رئیس سازمان ورزش شهرداری با بیان اینکه جانبازان و معلولین می توانند در ساخت و توسعه این اماکن ورزشی مشارکت کنند خاطر نشان کرد: در این بخش فدراسیون با معرفی افراد دلسوز و سرمایه گذار می تواند زمینه رشد و توسعه ورزشی را برای جانبازان و معلولین فراهم کند.
رضایی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران فضای ورزشی را در 2هزار و 200بوستان، 560 زمین چمن، 354 خانه ورزش و چند استادیوم بزرگ ایجاد کرده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده : موسی فعالیان
تهرام/1109/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.