به گزارش ایرنا، استان ایلام از ابتدای هفته گذشته با ورود موج جدیدی از ذرات گرد و غبار مواجه شد که این عامل باعث تعطیلی مدارس برخی از شهرستان های استان شد.
این وضعیت باعث شد فعالیت مدارس در شهرستان های مهران و دهلران با توجه به غلظت بیشتر ریزگردها به تعطیلی کشیده شود و برخی پروازهای فرودگاه شهدای ایلام نیز لغو شوند.

** کشف 295 هزار قلم کالای قاچاق در ایلام/کاهش 67 درصدی فوتی های حوادث رانندگی
فرمانده انتظامی استان ایلام یکشنبه هفته گذشته در نشست خبری به تشریح دستاوردهای ناجای استان طی سال 95 پرداخت و یادآور شد: سال گذشته 176 هزار قلم کالای قاچاق در این استان کشف شد که امسال این مقدار با افزایش 68 درصدی به 295 هزار قلم افزایش یافته است.
سردار نورعلی یاری تاکید کرد: سال گذشته تعداد فوتی های حوادث رانندگی در جاده های ارتباطی استان 151 مورد بود که امسال با کاهش 67 درصدی به 111 نفر رسید و باعث شد ایلام در میان تمام استان های کشور رتبه نخست را در زمینه کاهش تلفات حوادث رانندگی کسب کند.
وی با بیان اینکه در هر روز 403 تماس از سوی مردم از طریق تلفن 110 با پلیس استان گرفته می شود، گفت: پلیس استان همواره پاسخگوی مردم است و در سال جاری رسیدگی به 80 هزار و 625 درخواست مردمی انجام شده است.
وی رسیدگی به 53 هزار پرونده قضایی در کلانتری ها که 70 درصد منجر با سازش شده است، کاهش چهار درصدی وقوع سرقت که 63 درصد آنها نیز کشف شده اند، افزایش 79 درصدی کشفیات سلاح جنگی، افزایش 13 درصدی کشف قتل، کشف 267 کیلوگرم انواع مواد مخدر، افزایش 21 درصدی کشف جرائم در پلیس فتا و کشف پنج هزار و 390 قطعه تجهیزات دریافت کننده ماهواره و دستگیری 360 نفر و کشف 88 هزار قطعه سی دی غیرمجاز را از دیگر اقدام های پلیس استان ایلام در سال 95 اعلام کرد.

** استان ایلام میزبان وزیر نفت
سه شنبه هفته گذشته استان ایلام میزبان وزیر نفت دولت تدبیر و امید بود، بیژن نامدار زنگنه در این سفر چند ساعته با حضور در شهرستان مهران مرحله نخست برداشت زود هنگام از میدان نفتی آذر را افتتاح کرد.
وی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: توجه به میدان های مشترک و افزایش زنجیره تولید از مهم ترین برنامه های راهبردی وزارت نفت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که تلاش شده تا این مهم در استان ایلام اجرایی شود.
وزیر نفت یادآور شد: بر اساس آخرین ارزیابی ها، ظرفیت توسعه میدان نفتی آذر به چهار میلیارد بشکه افزایش خواهد یافت که از این میزان 16 درصد قابل استصحال است که اگر بتوانیم یک درصد از این میزان را افزایش دهیم میزان برداشت به 40 میلیون بشکه خواهد رسید که 12 میلیارد دلار برای کشور ارز آوری خواهد داشت، با توجه به اینکه گازهای همراه هم اکنون در این پروژه بدون استفاده می سوزد لذا امیدواریم با تکمیل پروژه ان سی ال 3100 و پتروشیمی دهلران شاهد استفاده از گازهای همراه باشم که ثروت بسیاری را برای کشور و استان ایلام به همراه خواهد داشت.
زنگنه گفت: مذاکراتی با شرکت گازپروم روسیه برای مشارکت در اجرای میدان آذر 2 در جریان است چرا که این میدان می تواند در تامین خوراک ان جی ال 3100 و پتروشیمی دهلران نیز نقش بسزایی ایفا کند.
وزیر نفت همچنین با حضور در شورای اداری استان ارزیابی خود از توسعه منابع نفتی استان ایلام در آینده را مثبت دانست و تاکید کرد: توسعه میدان های مشترک چشمه خوش، آذر، پایدار غرب، دانان تا تنگ بیجار که برای تامین خوراک پتروشیمی و گاز منطقه کاربرد دارد به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

** عرضه 770 تن سیب و پرتغال در بازار نوروزی استان ایلام آغاز شد
مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: 770 تن سیب و پرتقال با نرخ دولتی از 25 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی سال آینده بتدریج در بازارهای سراسر استان توزیع می شود.
تیمور ناصری اظهار کرد: 170 تن سیب سهمیه استان ایلام است که تمامی این مقدار تامین و در سردخانه ها ذخیره شده است، سهمیه پرتقال استان نیز 600 تن است که از این مقدار در حال حاضر 150 تن آن تامین و در سردخانه ها ذخیره شده و مابقی سهمیه هم بتدریج وارد ایلام می شود.
مدیرکل تعاون روستایی ایلام در خصوص قیمت این اقلام مصرفی تاکید کرد: قیمت مصوب و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم سیب 32 هزار ریال و برای پرتقال 39 هزار ریال نرخ گذاری شده و عدول از این قیمت توسط عاملان فروش غیر قانونی است.

** استقرار 16 پایگاه امداد نوروزی جمعیت هلال احمر در استان ایلام
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز از استقرار 16 پایگاه امداد و نجات نوروزی در مناطق مختلف استان ایلام به منظور خدمات رسانی به مسافران و گردشگران خبر داد.
محمد سلیمانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت اظهار کرد: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی می شود .
وی افزود: خودروهای نجات، آمبولانس و پرسنل پشتیبان به همراه 450 امدادگر آموزش دیده از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده در این پایگاه ها مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.
سلیمانی همچنین از احداث 2 پایگاه امدادی این جمعیت ویژه کاروان های راهیان نور در مسیر یادمان شرهانی و نقطه ایثار اشاره کرد و یادآور شد: در این پایگاه ها نیز در صورت نیاز امدادرسانی به کاروان های راهیان نور انجام می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام تاکید کرد: بالگرد این جمعیت نیز از پنجم فروردین ماه سال آینده در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث مستقر خواهد شد.

** قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی استان ایلام راه اندازی شد
قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی استان ایلام با حضور دستگاه های انتظامی، امدادی، خدماتی و درمانی روز پنجشنبه راه اندازی و با برگزاری رزمایشی، آمادگی خود را برای استقبال از میهمانان، گردشگران و مسافران نوروز 96 در این استان اعلام کردند.
استاندار ایلام در حاشیه برگزاری راه اندازی قرارگاه نوروزی پلیس با اشاره به طبیعت بکر و زیبا، توانمندی ها، آثار و مناطق گردشگری تاریخی و طبیعی این استان گفت: آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی هستیم.
محمدرضا مروارید اظهار کرد: با تلاش و برنامه ریزی های انجام شده توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی در سطح استان امنیت کامل در ایام تعطیلات نوروز فراهم است.
وی با تقدیر از تلاش های نیروهای انتظامی و دستگاه های امنیتی استان در تامین و برقراری امنیت افزود: نیروی انتظامی استان در برقراری امنیت به خوبی درخشیده و با حضور به موقع خود نظم و امنیت پایدار را در ایام تعطیلات نوروز برقرار می کند.
فرمانده انتظامی ایلام نیز از برقراری کامل نظم و امنیت در ایام نوروز در این استان خبر داد و گفت: تمامی یگان های انتظامی در استان از امروز تا پایان 15 فروردین سال 96 در آماده باش کامل هستند تا امنیت مردم استان و مسافران نوروزی را در این ایام فراهم کنند.
سردار نورعلی یاری از استقرار 22 ایستگاه سیار پلیس در مراکز تفریحی و گردشگری استان نیز در این ایام خبر داد و افزود: 11 ایستگاه بازرسی و کنترلی موقت و دائم در ورودی و خروجی های استان دایر شده است.
وی تاکید کرد: بیش از یک هزار و 100 نفر از نیروهای پلیس در قالب طرح انتظامی و ترافیکی در ایام تعطیلات نوروز 96 بکار گرفته شده اند که علاوه بر این تعداد یک هزار و 450 نفر نیز اضافه بر توان عادی در حالت آماده بسر می برند.
فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به بکارگیری 70 تیم پلیس راه و راهور و 15 تیم موتوری و کنترل ترافیک در سطح استان یادآور شد: حفظ امنیت و آرامش خانواده‌ها و مسافران نوروزی اولویت کاری در طرح نوروزی نیروی انتظامی است.

** امام جمعه ایلام: دولت یازدهم اهتمام ویژه ای به اجرایی شدن مقوله اقتصاد مقاومتی دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه و اهتمام ویژه ای به بحث اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب دارد، گفت: مدیریت و تفکر انقلابی راه تحقق یافتن این شعار است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: اگر در عرصه اقتصادی بدون توجه به روابط خارجی بر توانمندی های داخلی تکیه کنیم، شعار اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب جامه عمل می پوشاند و مردم آثار آن را خواهند دید.
وی افزود: امیدواریم با اهتمام جدی دولتمردان مردم بتوانند در سال آینده شعارهای اصلی و راهبردی اقتصاد مقاومتی را عملی و جامه عمل بپوشانند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.