فرج فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آثار شامل گورستان دم گر پرچینه مربوط به عصر مس سنگی و برنز، محوطه تاریخی کلگه یک مربوط به دوره ساسانی تا قرون اولیه اسلامی، محوطه کلگه دو مربوط به دوران ساسانی، بقایای قلعه دنه و محوطه تاربخی آن واقع در بخش زرین آباد و محوطه تاریخی تختان مربوط به دوره ساسانی در روستای تختان بخش سراب میمه به آثار ملی است.
وی افزود: بخش های زرین آباد و سراب میمه دارای آثار زیادی از ادوار مختلف تایخی هستند که در صورت انجام مطالعات باستان شناسی و طرح بررسی و شناسایی آثار ظرفیت ثبت 70 اثر در فهرست آثار ملی را دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهلران یادآور شد: در مجموع تاکنون از بخش زرین آباد 6 اثر و از بخش سراب میمه هم 2 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
فاضلی با اشاره به اینکه ثبت ملی آثار کمک شایانی در بحث حفاظت و حراست آثار دارد، تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در بحث حفاظت، حراست و انتقال آثار تاریخی به نسل های آینده کوشش کنند.
شهرستان مرزی دهلران با بیش از 400 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری تا پیش از این دارای 82 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی بود که با احتساب این پنج اثر، اکنون 87 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.