به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرج فاضلی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این محوطه مربوط به عصر آهن است و اهمیت این محوطه بخاطر کاوش های لویی واندنبرگ بلژیکی بود که قبل از انقلاب در این محوطه انجام داده است.
وی افزود: در بخش زرین آباد تاکنون امامزاده سید ابراهیم با 750 سال قدمت، قلعه شاخ مربوط به دوران ساسانیان، بنا و محوطه کلگه مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.
فاضلی با بیان اینکه ثبت آثار کمک زیادی به حفاظت آنها می کند، تاکید کرد: در صورت انجام پروژه بررسی و شناسایی آثار تاریخی و فرهنگی بخش زرین آباد با توجه به غنی بودن آثار، 20 تا 30 اثر دیگر نیز می توانند در فهرست آثار ملی کشور ثبت شوند.
به گفته وی، تمام تلاش ها این است که در صورت تخصیص اعتبار امسال برنامه بررسی و شناسایی بخش های سراب میمه و زرین آباد صورت گیرد در غیر این صورت در سال 96 با اختصاص اعتبار انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: در طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی با هدف توسعه گردشگری روستایی، امسال پرونده هشت اقامتگاه بوم گردی در روستاهای زراب، هفتکده، علی آباد و خربزان در حوزه بخش زرین آباد و روستاهای گوراب، آگره بید و تختان در حوزه بخش سراب میمه جهت کارشناسی به اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام ارسال شد.
فاضلی اضافه کرد: پرونده چهار روستای هفتکده و زراب از بخش زرین آباد و آگره بید و تختان از بخش سراب میمه جهت اخذ تسهیلات با سود چهار درصد پس از بررسی های کارشناسان، برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده است.
بخش زرین آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران در جنوب ایلام قرار دارد.
تنظیم و انتشار دهنده: مجید سلیمانی
9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.