به گزارش ایرنا ، دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور با شعار 'روستا کانون تولید و ارزش‌ آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی' با هدف شناساندن نقش روستاها در تولید ملی و همچنین آشنایی بازدیدکنندگان از استعدادها ، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی د تهران برپا شده است.
شناخت ظرفیت مناطق روستایی در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی و همچنین معرفی جاذبه‌های فرهنگی از جمله آداب و رسوم ، بازی ‌های بومی ، پوشش ‌های محلی و غذاها ، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ، معرفی مشاهیر ، استعدادهای جوان و کارآفرینان ، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستاییان ، برقراری ارتباط تجاری میان تولید کنندگان و مصرف ‌کنندگان و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستاییان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، زهرا احمدی‌ پور ، رییس سازمان میراث ‌فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان با حضور در محل دایمی نمایشگا‌ه های بین‌ المللی تهران از غرفه‌های متنوع دومین نمایشگاه توانمندی ‌های روستاییان و عشایر کشور از جمله غرفه این استان با طراحی سنتی و روستایی بازدید کرده و با سبک معیشت ، آداب و رسوم ، البسه محلی ، صنایع دستی و فرهنگ روستائیان این استان آشنا شدند.
علاوه بر توزیع اقلام تبلیغاتی، بروشور جاذبه های گردشگری استان، سوغاتی و تولیدات محلی روستاهای استان از جمله حلوا سیاه ، عسل و تولیدات کشاورزی روستاییان در غرفه استان اردبیل ، عکاسی سنتی ، اجرای رقص محلی ، موسیقی سنتی عاشیقلار ، نمایش تصاویر جاذبه های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری، جاذبه های فرهنگی از جمله آداب و رسوم و البسه محلی اقوام اردبیل ، صنایع دستی و فرهنگ اقوام مختلف استان معرفی می شوند.
همچنین محصولات صنایع دستی روستاییان تمام شهرستان های استان از جمله بافته های داری شهرستان نمین ، گلیم ، ورنی ، ظروف مسی ، جوراب و شال بافی، جاجیم، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و معرق چوب در غرفه استان اردبیل به بازدید کنندگان معرفی و شناسانده می شود.
'ساخت روستای نمادین' ، 'اجرای برنامه گروه‌ های آیینی از جانب فدراسیون بومی عشایر' و برگزاری سایر دوره‌ های آموزشی از برنامه‌ های جانبی این نمایشگاه است.
31 استان با 428 شهرستان در 428 غرفه این نمایشگاه در فضایی به وسعت 14 هزار مترمربع شرکت کرده اند تا به مدت چهار روز از 15 تا 18 دی آخرین دستاوردها ، محصولات و خدمات خود را در صنایع مختلف از جمله صنایع کشاورزی، صنایع دستی، صنایع غذایی روستایی و خدمات روستایی به معرض نمایش بگذارند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.