شکراله شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون کار دولت موظف است به کارگرانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده اند، بیمه بیکاری پرداخت کند.

شیرخانی یادآور شد: دستورالعملی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین است تا با توجه به شرایط موجود با حداقل تشریفات، بیمه بیکاری به واجدان شرایط پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: برخی از کارگاه های استان به صورت غیرارادی و براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و برخی نیز به دلیل نوع کار تعطیل شدند که به محض ابلاغ دستورالعمل مربوطه، بیمه بیکاری به کارگران پرداخت می شود.

شیرخانی افزود: براساس قانون، کارگران پس از بیکار شدن، ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند اما در صورتی داشتن دلایل موجه تا ٩٠ روز از زمان بیکاری می تواند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه اقدام کند.

وی یادآور شد: متقاضیان برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد توجه داشته باشند سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با سربرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس http://bimebikari.mcls.gov.ir در دسترس کارگران قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با موافقت وزیر تعاون پروانه کار اتباع خارجی و شرکت هایی که متقاضی بکارگیری اتباع خارجی هستند در راستای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا ۲ ماه تمدید شد.

یک هزار و ۳۲۳ کارگر و  و ۶۴ کارفرما در سامانه جامع روابط کار ثبت نام و احراز هویت شده اند.

استان ایلام دارای ۶۰ هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی ایلام است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۱۴ مورد جدید به شمار مبتلایان به کرونا در ایلام افزوده شد و از ۲۴۶ نفر به ۲۶۰ نفر رسید.

به گفته دکتر محمد کریمیان، طی این مدت فوتی نداشیم و شمار افرادی که در ایلام بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند همان ۲۱ مورد است.

۱۵۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا نیز پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می گذرانند و  ۶ پزشک و ۹ نفر از کادر درمانی استان نیز به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.