علی پوراحمد در حاشیه بازدید از مسیر روستای پتک به موسیان شهرستان دهلران که بدلیل انحراف رودخانه دویرج دچار آسیب و تردد در این مسیر ممنوع شده به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به ایام پایانی سال با هماهنگی و همکاری مدیران آب منطقه ای ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت نفت چشمه خوش و با تامین ماشین آلات مورد نیاز در مسیر رودخانه کاری ضربتی انجام دهیم.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز در سال آینده نیز برای ساماندهی رودخانه دویرج تامین شود تا از طریق مشاور پروژه طراحی و پیمانکار عملیات اجرایی را آغاز کند، برنامه مقطعی شرکت انحراف آب رودخانه به مجرای اصلی ، احداث خاکریز حفاظتی جهت جلوگیری از پیش روی تخریب در جاده ارتباطی پتک به موسیان و تهدید اراضی کشاورزی و لوله های نفت منطقه است. 

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام یادآور شد: نیروهای فنی بصورت موقت کار را جهت هدایت رودخانه به مسیر اصلی خود انجام و در آینده مراحل مطالعه و طراحی انجام و مشکل بصورت اساسی حل شود.

پوراحمد اضافه کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی های زیاد در فروردین ماه سال آینده ساماندهی مقطعی اواخر اسفندماه جاری انجام تا رودخانه را در مسیر اصلی خود قرار گیرد تا از تخریب جاده و اراضی کشاورزی و لوله های نفت جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: سد دویرج در سیلاب اخیر حدود یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه ورودی و تا ۸۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی داشتیم و در شرایط کنونی نیز آنرا به ۴۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش داده و برای ساماندهی ضربتی آن را قطع خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام نیز گفت: جاده پتک به موسیان بدلیل انحراف رودخانه دویرج در مسیر تهدید قرار گرفته و این مسیر هم اکنون مسدود و مسیر جایگزین آن سه راهی بقیه الله به موسیان است.

نوراله دلخواه افزود: قرار است با همکاری آب منطقه ای، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شرکت نفت منطقه اعتباری برای ساماندهی رودخانه دویرج اختصاص تا جاده را ایمن سازی کنیم و بتوانیم رودخانه را به مسیر اصلی هدایت تا تردد مردم در این مسیر با مشکل مواجه نشود.

وی گفت: تلاش می کنیم تا با همکاری این دستگاه ها ظرف یک ماه آینده این مسیر را ساماندهی کنیم.

فرماندار دهلران نیز گفت: اصلاح مسیر رودخانه با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای و آب منطقه ای و شرکت نفت چشمه خوش بزودی عملیاتی خواهد شد.

مجید عسگری افزود: با توجه به بارندگی های اخیر مسیر رودخانه دویرج انحراف داشته و این انحراف موجب تهدید جاده تردد بین موسیان و پتک و اراضی کشاورزی و لوله های نفت در منطقه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.