دکتر علی نظری در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کروناست بنابراین با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس از راه تماس دست با چشم، دهان و بینی است به همین دلیل شستن مرتب و مکرر دست‌ها با آب و صابون می‌تواند موجب از بین رفتن آن شود.

وی افزود: ۲۰۰ گونه ویروس در جهان شناسایی شده است که کرونا ویروس اکنون به نام کویز ۱۹ جهش پیدا کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: این بیماری بدون علامت خاصی است و در افراد مختلف علائم متفاوتی دارد، افراد کهنسال، دارای بیماری زمینه‌ای همچون دیابت، سرطان و بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

دکتر نظری در خصوص استفاده از مایعات و مواد غذایی با طبع گرم تاکید کرد: تا دوره بیماری طی شود این درمان‌هایی که توصیه می شود کاربرد ندارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی راه‌های انتقال ویروس کرونا را از طریق تنفس و استنشاق هوای آلوده، سرفه و عطسه افراد مبتلا و دست دادن اعلام کرد و گفت: این ویروس قابلیت ماندگاری بر روی سطوح را دارد.

دکتر نظری اضافه کرد: شیوه استفاده برخی از مردم از ماسک اشتباه است و تنها آنرا بر روی دهان خود می‌زنند، این ماسک‌ها ۲ ساعت بیشتر کارایی ندارد و باید دور انداخته شود، ماسک برای کسی که بیمار است نیاز است تا موجب جلوگیری از انتشار ویروس شود.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: ویروس کرونا در آزمایشگاه اختصاصی عمومی قابل تشخیص نیست و طی شرایط ویژه‌ای باید در آزمایشگاه های تخصصی بررسی و تشخیص داده شود، هیچکدام از آزمایشگاه‌های ایلام قابلیت انجام این آزمایش را ندارند و برای تایید باید نمونه‌ها به تهران ارسال شود.

دکتر نظری با تاکید بر اینکه هیچ آنتی بیوتیکی روی این ویروس اثر ندارد، گفت: افراد از حضور در اجتماعات، دست دادن و روبوسی خودداری و بهداشت فردی را بشدت رعایت کنند.

وی همچنین از دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و افرادیکه علایم حاد تنفسی دارند، خواست سرکار نروند و در منزل استراحت کنند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.