محمد فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت دانشجویان و دانش آموزان و ضدعفونی کردن کلاس‌ها، تمام دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس ابتدایی، پیش دبستانی، متوسطه اول و دوم و هنرستان های فنی حرفه ای کردستان تا پایان هفته تعطیل اعلام شده است.

امروز نیز مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و برخی دانشگاه های کردستان تعطیل اعلام شده بود که با این مصوبه مدیریت بحران، تا آخر هفته جاری همه این مرکز آموزشی تعطیل هستند ضمن اینکه برساس تصمیم مسوولان، هیچ برنامه فرهنگی و اجتماعی نیز در استان کردستان برگزار نخواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: کرونا هنوز به استان نرسیده اما این بیماری ممکن است در آینده افرادی را مبتلا کند که لذا پیشگیری و مراقبت های فردی و رعایت توصیه های بهداشتی از سوی همگان ضروری است.
ابراهیم قادری با بیان اینکه مواردی از ابتلا به این بیماری در چند استان کشورمان مشاهده شده است،  افزود: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی آموزش لازم را دیده اند و این دانشگاه آمادگی برخورد با بیماری کرونا را دارد و جای نگرانی نیست و در هر شهرستان یک بیمارستان برای قرنطینه بیماران احتمالی مد نظر قرار گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: شهروندان عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند اما بیماران حتما از ماسک استفاده کنند چرا که در صورت سرفه از انتقال بیماری تا حدودی جلوگیری خواهد کرد البته شستن دست و صورت مداوم و پرهیز از دست دادن و روبوسی از سوی همگان رعایت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.