دکتر «محمد جمالیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۵۰ هزار عدد ماسک موجود در داروخانه‌های استان نیز طی ۲ روز گذشته با اعلام مثبت بودن نتایج  آزمایشگاهی یک بیمار کرونا در اراک نیز به فروش رسیده بود.

وی اظهار داشت: با توجه به نبود الگوی کنترلی در توزیع و تقاضای کاذب ماسک در داروخانه‌های خصوصی، از هفته آتی  با ورود ۱۰۰ هزار عدد ماسک خریداری شده از هیات امنای ارزی، کار توزیع این اقلام بهداشتی با فرآیندی مشخص و عادلانه  از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک و سیستم دولتی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تاکنون در مجموع ۱۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در اراک شناسایی وآزمایش تخصصی از آن‌ها انجام شده که در مرحله اول هشت بیمار سنجش شد و  نمونه یکی از آنان مثبت بود و اکنون در قرنطینه بیمارستانی است و با طی شدن مراحل درمانی وضعیت عمومی وی در حال بهبود است.

دکتر جمالیان گفت: در مرحله دوم نیز روز گذشته هشت مورد مشکوک دیگر به ویروس کرونا در اراک آزمایش تخصصی شدند که نتیجه نمونه آزمایش همه آنان منفی بود.

وی توضیح داد: ۲ بیمار مشکوک به ویروس کرونا نیز امروز از نظر آزمایشگاهی مورد سنجش قرار گرفته‌اند که هنوز نتایج آن اعلام نشده و تا اواخر شب به طول می‌انجامد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع کنترل و مدیریت کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۲ روز اخیر تمامی استان را رصد کرده و نتایج حاصله رضایت‌بخش است و مشکل نگران کننده‌ای وجود ندارد.

دکتر جمالیان ادامه داد: چهار تخت بخش ایزوله بیمارستان ولیعصر (عج) اراک برای شرایط خاص و بحرانی کرونا آماده‌سازی شده ولی اکنون بیماری در آن نیست و اگر وضعیت به‌گونه‌ای باشد که نمونه‌های مثبت احتمالی کشف شود، پیش بینی تخلیه یک بیمارستان به طور کامل برای سرویس‌دهی به بیماران شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شمار قابل توجهی از مدارس استان امروز شعبه رای‌گیری بوده و حضور و تردد مردم در آن صورت گرفته است، فردا تمامی مدارس استان تعطیل اعلام شده و این اماکن پس از ضدعفونی پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراحل ضدعفونی تجهیزات و وسایلی که بیشتر در معرض استفاده عمومی در سازمان‌های مختلف است نیز آموزش داده شده و از این نظر پیش آمادگی و اقدامات لازم در کنار مراقبت‌های بهداشت فردی تبلیغ و انجام می‌شود.

تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی کرونا ویروس در اراک مستقر شده و به صورت روزانه نمونه‌های مشکوک و احتمالی ارزیابی می‌شود.

بیمار مبتلا به کرونا ویروس در اراک پزشک متخصص طب اورژانس است که ساکن استان قم بوده و با سیستم درمانی استان همکاری دارد که شرایط بیماری وی رو به بهبود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.