محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در آیین توزیع پزشکان متخصص جدید در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۶۵ پزشک متخصص براساس نیاز شهرستان‌های خراسان جنوبی جذب شد که پنج نفر سهمیه مازاد مناطق محروم هستند.

وی بیان کرد: از پزشکان سهمیه مناطق محروم، متخصص طب اورژانس برای بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، متخصص کودکان برای بیمارستان مصطفی خمینی طبس و ۲ متخصص ارتوپدی و یک متخصص بیهوشی برای بیمارستان شهدای قاین در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از مجموع پزشکان جذب شده تعدادی از آنان تا این لحظه خود را به استان معرفی نکرده‌اند اما باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: در صورت عدم مراجعه پزشکان طرح مذکور، غیبت آنان در اسرع وقت به وزارت بهداشت اعلام خواهد شد تا رسیدگی شود.

دهقانی افزود: شرایط حضور پزشکان متخصص در شهرستان‌ها به گونه‌ای رقم خواهد خورد که هیچ نگرانی یا سختی نداشته باشند همچنین امکانات لازم در اختیار متخصصان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در استان خراسان جنوبی فعال است که چهار مرکز در بیرجند و ۹ بیمارستان در ۱۰ شهرستان دیگر در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی، تنها شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری مرکز استان فاقد بیمارستان است.

وی با اشاره به بیمارستان در حد ساخت شهرستان خوسف یادآور شد: تا زمانی که این بیمارستان راه‌اندازی نشود پزشک متخصص به این شهرستان اختصاص داده نخواهد شد.

دهقانی به تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بدون شک تا پایان سال جاری تاخیر بخشی از کارانه‌ پزشکان جبران می‌شود.

وی بر لزوم اعتمادسازی بین مردم و جامعه پزشکی تاکید کرد و افزود: پزشکان جدید که وارد استان شده‌اند باید چشم و گوش خود را نسبت به آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود، ببندند و با عملکرد درست خود برای جلب اعتماد مردم بکوشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خطاب به پزشکان گفت: مردم استان خراسان جنوبی بسیار صبور و میهماننواز هستند لذا پزشکان با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود اما خدمت صادقانه به این مردم نباید فراموش شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.