به گزارش ایرنا علی اربابی روز شنبه در نشست هم اندیشی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اصحاب حوزه سلامت استان افزود: بنابراین سازمان به شدت نیازمند تخصیص اعتبارات از سمت سازمان برنامه و بودجه است.
وی ادامه داد: اگر تخصیص بودجه بیمه سلامت به موقع باشد منابع در اسرع وقت در اختیار جامعه پزشکی قرار می گیرد در غیر اینصورت با چالش مواجه می شویم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: سال 97 با تلاش مدیران سطح ستاد سازمان بیمه سلامت تا 9 ماه اعتبارات خوبی مرتب به استان اختصاص یافت و تا حدودی بدهی موسسه ها و مراکز طرف قرارداد به روز شد.
وی ادامه داد: پارسال 70 درصد بدهی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سایر موسسه های پزشکی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت به روز و تا آبان ماه تسویه شد لذا نسبت به سنوات گذشته در وضعیت نسبتا مناسبی قرار داشتیم.
اربابی با بیان اینکه 305 مرکز درمانی، پزشکی و سایر طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند یادآور شد: خدمات مربوط به مردم در سطوح مختلف یک، دو و سه با همکاری و همیاری پزشکان بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی در بخش دولتی ارایه می شود.
وی افزود: بحث سلامت آحاد جامعه از موضوعات مهم و مدنظر دولتمردان است همه ما در یک تیم با هم فعالیت می کنیم تا مردم کشور و استان از برکت سلامت بهترین بهره را ببرند.
اربابی بیان کرد: سال 96 و 97 به لحاظ همکاری سازمان بیمه سلامت و سیاست های سطوح بالاتر و جامعه پزشکی توانستیم سمت و سوی بیمه سلامت را به جای تقاضا به سمت نیاز پیش ببریم.
وی اظهار داشت: با وجود تمام گرانی ها و تورم که بر کشور حاکم شده بود اما در بحث منابع مدیریت را در اولویت قرار داده لذا در سقف هزینه های بیمه سلامت صرفه جویی شد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: اکنون 470 هزار نفر برابر با 65 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.