به گزارش ایرنا علی اربابی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت در بیرجند افزود: همچنین مصرف بی رویه آنتی بیوتیک های گران قیمت 20 تا 30 درصد در استان کاهش یافت.
وی گفت: امسال با همکاری جامعه پزشکی آزمایش های پاراکلینیک که گاهی تحت کنترل نبود و برای هر بیمار بستری چندین مرتبه انجام می شد نظم دهی شد با هدف اینکه پرداختی از جیب مردم به عدالت نزدیک تر شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: سالانه 170 میلیارد تومان برای درمان و وضعیت سلامت مردم در سطح یک، دو و سه توسط بیمه سلامت در استان هزینه می شود و عمده خدماتی که در استان انجام می شود در بخش دولتی است.
وی بیان کرد: از مجموع هزینه کرد بیمه سلامت بیش از 80 درصد مبالغ در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان بزرگترین طرف قرارداد ماست.
اربابی اظهار داشت: گسترش و توسعه خدمات در بخش دولتی در استان به نحو مطلوبی صورت گرفته است.
وی گفت: خدمات سطح یک مربوط به روستاییان و عشایر را سالهاست از دانشگاه علوم پزشکی براساس تفاهم نامه و عقد قرارداد خریداری می کنیم و هر سال گسترش و افزایش کیفیت و مطلوبیت آن را شاهدیم.
وی افزود: براساس تعامل خوبی که با حوزه دانشگاه علوم پزشکی در استان وجود داشته خدمات بیمه سلامت به نحو احسن انجام و این تعامل سبب شده علوم پزشکی هزینه های زیادی را برای استاندارد سازی، توسعه بخش درمان و کیفیت خدمات انجام دهد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: خدمات سطح دو و سه در شهرستان ها به صورت عمده در بخش دولتی ارایه می شود و در برخی شهرستان ها از جمله بیرجند و قاین مطب های خصوصی نیز فعال است.
وی تصریح کرد: امروز مشکلی به لحاظ کفایت خدمات پزشکی در بخش دولتی استان نداریم که این سبب شده صندوق های بیمه رایگان که 80 درصد بیمه شدگان را شامل می شوند مشکلی از نظر دریافت خدمات نداشته باشند.
وی از بهینه سازی هزینه ها در بیمه سلامت خبر داد و گفت: سال قبل و امسال تصمیم گرفته شد منابع محدودی که در اختیار سازمان های بیمه گر قرار می گیرد در بهترین جای ممکن هزینه شود و در عوض بهره وری منابع افزایش یابد.
وی سازمان بیمه سلامت را مردمی و اجتماعی دانست و گفت: در حال حاضر در کشور بیش از 40 میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند که آمار بسیار چشمگیری است.
اربابی هدف سازمان بیمه سلامت را کاهش ریسک مخاطرات مردم از لحاظ مالی در مواجهه با مخارج ناشی از خدمات درمان و سلامت دانست و گفت: سعی می کنیم با خرید کلان خدمات در بهترین شرایط و نظارت بر آن به لحاظ کیفیت و بهبود وضعیت خدمات، خدماتی با قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی اظهار داشت: جامعه پزشکی نیز به دلیل سبقه این سازمان در رفتار با کلان جامعه پزشکی رغبتی خوبی در همکاری و همراهی در ارایه خدمات به مردم دارند.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی با 100 درصد مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم افزود: خوشبختانه کمترین چالش را ارایه خدمات داریم ضمن اینکه هرگاه خواستیم خدمات یا رویه ای اصلاح شود با تعامل با جامعه پزشکی نتیجه مطلوب حاصل شده و امید است مردم از خدمات با کیفیت و دسترسی عادلانه برخوردار شوند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال 1393 شاهد توسعه خدمات در استان هستیم گفت: با آغاز طرح تحول سلامت، توسعه خدمات به شکلی ملموسی احساس می شود.
وی ادامه داد: تعداد بیمارستان های استان طی این مدت از هفت به 14 مورد افزایش یافت همچنین شاهد رشد مراکز درمان سرپایی در خدمات دارویی و پاراکلینیک هستیم.
اربابی گفت: اداره کل بیمه سلامت به عنوان تعیین کننده منابع با تعامل با بخش خصوصی سعی کرده تامین منابع به موقع صورت گیرد چراکه این رضایت مندی نسبی سبب می شود بیمه شده در مواجهه با ارایه خدمات مورد لطف بیشتری قرار گیرد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: سال های اخیر بیمه گری در ادارات کل بیمه سلامت انجام می شد اما اکنون با برون سپاری شکل گرفته، دفاتر پیشخوان اقدامات اولیه ثبت نام، صدور و تمدید دفترچه را انجام می دهند.
وی گفت: در حال حاضر 25 دفتر پیشخوان دولت در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و این دفاتر در خط مقدم خدمت به مردم نهایت مشتری مداری را انجام می دهند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.