بهرام جباری یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متاسفانه مواد ضد عفونی کننده در استان تولید نمی‌شود و خوزستان وارد کننده این مواد است به همین دلیل در برخی از داروخانه‌ها و واحدهای صنفی به دلیل افزایش خرید این کالاها توسط شهروندان ، با کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه شده ایم.

وی گفت: به همین منظور از واحدهای تولیدی در استان دعوت شده برای تولید مواد ضدعفونی ورود کنند و تاکنون یک واحد تولیدی در استان اعلام آمادگی کرده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی توسط این واحد تولیدی نیاز به گرفتن مجوز از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بررسی استانداردهای لازم جهت تولید دارد به همین دلیل تولید این مواد ممکن است زمان بر باشد.

بازرسی از داروخانه ها در اولویت

جباری بیان کرد: در شرایط فعلی با توجه به بحث نگرانی از  ویروس کرونا و افزایش خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی توسط مردم ، با کمبود این کالاها در داروخانه ها مواجه هستیم.

وی گفت: به همین منظور بازرسی از داروخانه‌ها وکنترل قیمت کالاهای بهداشتی در اولویت برنامه کاری معاونت بازرسی سازمان صمت استان است.

وی افزود: مراجعات بسیار مردم برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی باعث کمبود این کالاها در داروخانه‌ها و افزایش قیمت آن‌ها شده است.

جباری بیان کرد: در چند داروخانه استان تخلف گرانفروشی کالاهای بهداشتی همچون ماسک و دستکش مشاهده شد که برای متخلفان پرونده تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بیان کرد: بازرسی از داروخانه‌ها همچنان ادامه دارد، تامین کافی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده می تواند در کاهش قیمت این کالاها تاثیرگذار باشد.

براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان مثبت گزارش نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.