رحمت اله قیصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آمار استان ایلام بالاترین میزان تورم را در سطح کشور دارد که نیاز به بررسی و شناخت دلایل اصلی است.

وی افزود: به همین منظور طرح پژوهشی بررسی تورم با همکاری همه دستگاه ها و محوریت استانداری در دستور کار است که دستگاه ها نظرات کارشناسی خود را در این زمینه اعلام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام تاکید کرد: باید این مساله به صورت علمی و ریشه ای بررسی و دلایل آن مشخص شود تا بتوان با اقدام اساسی در راستای کنترل آن علت ها از افزایش تورم استان پیشگیری کرد.

قیصوری یادآور شد: یکی از دغدغه های اصلی مسئولان ارشد استان این موضوع است تا راهکارهای عملی برای مهار تورم در استان پیدا شود.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده مصرف زیاد، بالابودن هزینه حمل و نقل، وارداتی بودن بیشتر اقلام و کالاها به دلیل نبود واحدهای تولیدی در استان، عدم اعتراض نسبت به نرخ و قیمت کالاها از سوی شهروندان و اینکه مردم هرچه قیمت کالا گرانتر باشد طالب آن هستند و اعتراضی ندارند، از جمله دلایل این تورم اعلام شده است.

وی تاکید کرد: با این وجود نیاز است از طریق یک پژوهش علمی دلایل اصلی تورم در استان بررسی و برای رفع آن اقدام اساسی و عملی انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مرکز آمار کشور استان ایلام امسال در ردیف استانهای دارای بیشترین میزان تورم کشور قرار داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.