امیر محمدقاسم فهمیده روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: حفظ ارزش های دفاع مقدس را باید به مثابه حفظ و پاسداری از خون شهدا بدانیم، رسالت این بنیاد ادامه راه حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) است تا بتوانیم حماسه هشت سال دفاع مقدس را برای نسل حاضر و نسل آینده حفظ کنیم.

وی افزود: نتیجه سالیان طولانی مجاهدت و فداکاری تاریخ تشیع بعد از دوران پیامبر و ائمه معصومین به رهبری امام خمینی(ره) و حضور مردم به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد و بزرگترین ارمغان رهبری و ولایت فقیه تشکیل یک حکومت اسلامی بود که تحقق یافت.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: زمان پیروزی انقلاب انواع توطئه ها علیه کشور و نظام صورت گرفت که بزرگترین آن جنگ تحمیلی و حمله ددمنشانه و ناجوانمردانه رژیم بعث عراق بود.

فهمیده با بیان اینکه وضعیت کشور در آن برهه زمانی از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... مناسب نبود، گفت: رژیم بعث با سه سپاه مجهز وارد حریم ایران شد که در این زمان جوهره انقلاب اسلامی که با اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) قبل از جنگ رقم خورده بود، ظهور کرد.

وی تاکید کرد: رهبر کبیر انقلاب ترکیبی از نیروهای مسلح را برای دفاع همه جانبه از کشور پیش بینی کرده بودند و این فرهنگ قوی نتیجه هندسه قدرت ولایت فقیه بود، مردم با بصیرت ، بینایی و نیروهای مسلح با دفاع همه جانبه این حماسه را برای تاریخ ماندگار کردند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اضافه کرد: امام خمینی (ره) قبل از شروع جنگ تحمیلی، ارتش را در ۲۹ فروردین ۵۸ اسلامی و مردمی اعلام کرد، دوم اردیبهشت ۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پایه گذاری و پنج آذر همین سال نیز بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی را بنیان نهاد.

امیر فهمیده در بخش دیگری از سخنانش به نقش تاثیرگذار موزه های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایجاد این مراکز باید مورد توجه مسوولان استان ها باشد چراکه سنگرهایی بسیار مستحکم و قوی در جنگ نرم علیه دشمنان به شمار می روند.

وی با اشاره به رشادت های مردم ایلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی افزود: تنها استانی در بین پنج استان مرزی که مردم قهرمانانه شهر را ترک نکرده و ایستادگی کردند و از رزمندگان اسلام پشتیبانی کردند، ایلامیان بودند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: تا زمانیکه عنایت و لطف خداوند و سایه ولایت فقیه استمرار داشته باشد، مردم و نیروهای مسلح با بصیرت و بینایی گوش به فرمان ولایت هستند.

امیر فهمیده یادآور شد: شعار ما می توانیم در دفاع مقدس نمود عینی پیدا کرد و پایه و اندیشه دفاع مقدس شد، خودسازی و تمدن داری را به ارمغان آورد و به سند راه ما تبدیل شد.

وی اظهار داشت: اگر اکنون در مسیر ولایت هستیم، به برکت هشت سال دفاع مقدس و ریخته شدن خون هزاران شهید است، امیدواریم بتوانیم انقلاب اسلامی را به صاحب اصلیش حضرت ولی عصر (عج) تقدیم کنیم.

امیر فهمیده به برنامه های این بنیاد برای توسعه موزه های دفاع مقدس در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۶ موزه فرهنگی در ۶ استان با حضور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح می شود.

آیین معارفه مدیرکل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امیر محمد فهمیده جانشین و امیرمحمدرضا تقی پور رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهان و معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام برگزار شد.

در این آیین از خدمات سرهنگ محمدرضا شرف بیانی تقدیر و سرهنگ محمدحسین فولادی بعنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.