به گزارش ایرنا، مهدی جمالی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی جمعی از اصحاب رسانه در مورد قصه گویی خبرنگاران در جشنواره امسال اظهار داشت: از آنجا که خبرنگاران راویان و شاهدان اصلی خاطرات و رویداهای مختلف هستند با شرکت در این قصه گویی می توانند به تنوع، جذابیت، غنا و نیز کیفت این برنامه فرهنگی کمک کنند.

وی افزود: امسال خبرنگاران می توانند با شرکت در جشنواره قصه گویی در بخش 90 ثانیه و آزاد و ویژه خبرنگاران با قصه ها و روایت ها و خاطرات خوش و تلخ زندگی شخصی و کاری خود در این جشنواره شرکت کنند و در صورت برگزیده شدن به مراحل بعدی جشنواره راه یابند.

جمالی در مورد جشنواره قصه گویی امسال یادآور شد: شرکت کنندگان در تمامی سنین، امید، شادی و آرزوهای خود را به شیوه ای مستند گونه در قالب یک فیلم 90 ثانیه ای با فرمت mp۴ و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت با استفاده از تلفن همراه یا دوربین به صورت افقی و با صدای مطلوب تا دهم مهرماه به پایگاه جشنواره ارسال کنند.

وی در مورد محورهای جشنواره نیز اظهار داشت: قصه و پرورش تفکر  با چهار موضوع قصه‌گویی و پرورش انواع هوش، قصه‌گویی و پرورش تفکر فلسفی، قصه‌گویی و پرورش تفکر مراقبتی و قصه‌گویی و پرورش تفکر مشارکتی و همچنین روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی با دو موضوع قصه‌گویی با روش‌ها و رویکردهای نوین و قصه‌گویی و زبان‌آموزی از محورهای این جشنواره برای ارائه مقاله هستند.

وی گفت: همچنین علاقمندان شرکت در این جشنواره می توانند مقالات خود را در محور های موضوعی قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی با سه موضوع روایت‌شناسی و روایت‌پژوهی قصه، قصه‌گویی و نشانه‌شناسی و قصه‌گویی و جامعه‌شناسی و نیز محور موضوعی قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه با سه موضوع قصه‌های فولکلور و ادبیات عامیانه، مخاطب‌شناسی قصه‌ها و بهره‌گیری نقالی و پرده‌خوانی در قصه‌گویی به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

جمالی افزود: در محور موضوعی قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی با سه موضوع قصه‌گویی و مهارت‌ های زندگی، تأثیر قصه‌گویی بر جنبه‌های مختلف رشد و فرایند آن و قصه‌گویی و ارتقای سلامت روان و محور موضوعی قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی یک موضوع قصه‌گویی، تبادل فرهنگی و تعاملات بین‌المللی تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، مهلت ارسال آثار به این بخش ۳۰ مهر، داوری و زمان اعلام نتیجه ۱۵ تا ۲۰ آبان ۱۳۹۸ تعیین شده است.

بیست دومین جشنواره قصه گویی مرحله استانی آذرماه سال جاری برگزار می شود.

7172/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.