سرهنگ علی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود: در برخورد با موضوع مواد مخدر علاوه بر کارهای پلیسی ، اقدام های فرهنگی زیادی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به نصب دوربین های پایش تصویر در شهرشاهرود ادامه داد: دوربین های پایش تصویر که از ۲۰ خرداد آغاز بکار کرده اند،تاکنون ۱۷۰ هزار تخلف را ثبت کرده اند که آمار بسیار بالایی است.

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: استان سمنان رتبه نخست برقراری امنیت در بین استان های کشور را دارد و شاهرود نیز از رتبه خوبی در این حوزه برخوردار است.

سرهنگ کریمی حفظ و تامین امنیت را یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: امنیت ابعاد مختلفی دارد که اگر بعد اجتماعی آن تحقق پیدا نکند امنیت به صورت کامل برقرار نمی شود.

وی، به تحقق شعار سال هم اشاره کرد و ادامه داد:  نیروی انتظامی باید پشتیبان سرمایه گذاران بوده و بستر مناسب برای فعالیت تولیدکنندگان را فراهم کند.

  فرمانده انتظامی شاهرود خاطر نشان کرد:  امروز بیشتر از گذشته در حوزه امنیت اقتصادی نیاز به پلیس احساس می شود وبرای این منظور برنامه های گوناگونی طراحی شده است.

کریمی با بیان اینکه فعالیت در حوزه امنیت اجتماعی دشوار است یادآورشد: اگر ابعاد مختلف امنیت شکل بگیرد کار نیروی انتظامی هم راحت تر می شود، اگر عملکرد دستگاههای اجرایی مناسب باشد شاهد بروز برخی از مشکلات اجتماعی نخواهیم بود.

فرمانده انتظامی شاهرود، به افزایش ۶۷ درصدی آمار مشارکت های مردم با پلیس در چهار ماهه امسال اشاره کرد و افزود: شماره تلفن۱۱۰ راحت ترین راه ارتباط مردم با پلیس است.

کریمی خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد از پرونده های ارسالی به پلیس فتا کشف شده که نشان می دهد جرائم از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است.

وی با بیان اینکه علت بیشتر تیراندازی ها مشکلات خانوادگی، خریدو فروش مواد مخدر و مسایل ناموسی است ، افزود:  اکنون هیچ پرونده معوق در ارتباط با تیراندازی دست پلیس نیست.

فرمانده انتظامی شاهرود ادامه داد: امسال سرقت احشام ۱۲ درصد کاهش  و کشفیات کالای قاچاق هم ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 سرهنگ مجید فرزانه رئیس پلیس راهور شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند، افزود: بیشترین آمار منجر به فوت در داخل شهرها ، موتورسواران هستند ، اگر آنان از کلاه ایمنی استفاده کنند از ۷۴ درصد تلفات جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه در تصادفات غیر جرحی رانندگان می بایست خودرو خود را به منتهی الیه سمت راست خیابان هدایت کنند ، تصریح کرد: در تصادفات تا سقف ۱۰۰میلیون ریال رانندگان می توانند بدون حضور پلیس به بیمه مراجعه کرده و خسارت خود را بدون کروکی دریافت کنند.

فرزانه با بیان اینکه حوادث رانندگی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته، ادامه داد: یکی از عوامل مهم تصادفات ، استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی است که موجب می شود چهار برابر توجه راننده به جلو کاهش یابد.

به گفته وی یکی از عوامل ایجاد ترافیک در محدوده خیابان های اصلی این شهر ، توقف دوبله است که باید با کمک اصحاب رسانه این امر فرهنگ سازی شود.

رئیس پلیس راهور شاهرود از تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی توسط استانداری سمنان برای راه اندازی مرحله دوم دوربین های راهنمایی و رانندگی شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: مقرر گردیده مبلغ ۳۰ میلیارد ریال هم از شهرداری های این شهرستان برای راه اندازی این دوربین ها کمک شود.

۷۳۵۹/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.