به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در جشن مهارت و روز ملی کارآفرینی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیشتر جوانان یا افراد جویای کار پیش از این که به سوی تحصیل در دانشگاه ها و اخذ مدرک دانشگاهی فکر کنند به طی دوره های مهارتی و فنی و حرفه ای روی می آورند.

وی با بیان اینکه حمایت از آموزش های فنی و حرفه ای از سوی دولت به معنای یاری رسانی به رونق تولید است، افزود: بخش دولتی توانایی ایجاد اشتغال برای همه افراد را ندارد، سیستم اداری امروز در دنیا کاملا منسوخ شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: کشور ما ظرفیت های لازم را برای مهارت آموزی داراست، باید به سمت مهارت آموزی و توسعه کسب و کارهای نوین سوق پیدا کرد تا بتوانیم مشغل اشتغالزایی را حل کنیم.

نوذری با بیان اینکه مهارت آموزی در ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد، یادآور شد: فضای کسب و کار کنونی جامعه نیاز به اشتغال جمعی دارد زیرا اشتغال فردی جوابگو نیست.

وی، مهارت های فنی و حرفه ای و توجه خاص به این بخش را حلقه مفقوده بیکاری عنوان کرد و افزود: این مهم باید بر اساس نیاز بازار ارائه شود در غیر این صورت اگر مهارتی منجر به اشتغال نشود باید از سیاست های این حرفه حذف شود.

نوذری با اشاره به مقوله بزرگ اربعین در استان ایلام هم گفت: اربعین علاوه بر رسالت مذهبی و دینی باید وجاهت اقتصادی در استان داشته باشد، می توان با ارائه برنامه ریزی های لازم در مسیر ایلام - مهران اشتغالزایی ایجاد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شرایط خاص کشور نیز گفت: هم اکنون ملت ایران در حال جنگ اقتصادی که سخت تر از جنگ نظامی است قرار دارد، در این شرایط عده ای به دنبال زیرسوال بردن اقدامات دولت هستند در حالی که همه می دانند مشکلات کنونی ناشی از خروج یکجانبه امریکا از برجام است.

وی، وحدت و همدلی را تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی عنوان کرد و افزود: جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمنان نظام و انقلاب است که با برنامه ریزی مسئولان و همراهی مردم در این جنگ پیروز خواهیم شد.

31 تیر تا 6 مرداد به عنوان هفته مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نام گذاری شده است.

3032/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.