مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به ناچیز بودن سهم آموزش‌های مهارتی از اعتبارات بخش آموزشی در کشور گفت: سهم مهارت‌آموزی از کل اعتبارات آموزشی تنها دو درصد است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، فاطمه منصوری در نشست خبری نهضت مهارت‌آموزی در آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: با وجود این سهم اندک تلاش می‌شود تا از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی از آنچه فقر مهارتی می‌خواند به عنوان یکی از آسیب‌های مبتلابه در کشورمان نام برد و افزود: البته خوشبختانه در چند سال اخیر توجه‌ها به حوزه آموزش‌های مهارتی به عنوان یک ضرورت بیشتر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان بر لزوم شکل‌گیری نهضت مهارت‌آموزی تاکید کرد و گفت: این نهضت جز در سایه اتحاد و تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط و همراهی بیشتر رسانه‌ها در استان و کشور شکل نخواهد گرفت لذا از همه دستگاه‌ها و نهادهایی که جوانان بخشی از جامعه هدف آنها هستند دعوت می‌کنیم که توجه بیشتری به این بخش معطوف کنند.

وی از ارائه آموزش‌های مهارتی به 8000 نفر در سال 98 خبر داد و گفت: این آموزش‌های مهارتی توسط بخش دولتی ارائه شده و بخش خصوصی نیز طی چهار ماهه گذشته در سطح استان به حدود 10 هزار نفر آموزش ارائه دادند.

منصوری ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان سمنان در بخش‌های: روستایی و عشایری، زندان‌ها و ندامتگاه‌ها، دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، معادن، بنگاه‌های تولیدی و صنوف و...در قالب دوره‌های مختلف ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان از افزایش تنوع در آموزش‌های مهارتی ارائه شده در استان خبر داد و گفت: توجه به آموزش در محیط کار واقعی، بهره‌گیری از برخی طرح‌های موفق مهارتی دیگر کشورها، ارتقاء کیفی آموزش‌ها و توجه ویژه به نیازهای بازار کار از دیگر مواردی است که مورد توجه سازمان قرار گرفته است.

منصوری از برنامه ریزی برای تجلیل از کارآفرینان برتر استان خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال یکی از نمایندگان استان به عنوان کارآفرین برتر کشور معرفی شد که از ایشان نیز در این همایش استانی تجلیل خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.