رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی تنها مهارت آموزش یک کار نیست بلکه باید مهارت بازاریابی فروش را به افراد بدهیم، افزود: بسیاری از افراد آموزش می‌بینند و تولید خوبی دارند، اما در در بازار کار می‌مانند چرا که این آموزش‌ها را فرانگرفته‌اند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، داوود شهرکی، امروز 31 تیر، در حاشیه بازدید از نمایشگاه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ضعف‌های ما در بحث تولید همواره آموزش نیروی کار به ویژه توانمندسازی نیروهای جوان و تحصیل کرده بوده است.

وی گفت: نیروهای جوان و تحصیل کرده در عین تخصص و تجربه علمی که فرا می‌گیرند، نیاز دارند مهارت و کار اجرایی و عملیاتی را آموزش ببینند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این موضوع تنها مربوط به حوزه صنعت کوچک نیست، بلکه در صنایع بزرگ و بسیاری از کارخانجات نیاز است نیروهای کار آموزش‌های مهارتی لازم، آشنایی با سیستم کار و فرآیندهای تولید را فرابگیرند و با آشنایی وارد عرصه تولید شوند.

شهرکی تصریح کرد: در مراحل و صنایع کوچکتر که خود افراد عامل تولید هستند نیز مهارت نقش پررنگی پیدا کرده و این مهارت‌ها و آموزش‌ها کمک شایسته‌ای به اشتغال و ورود به بازار کار می‌کند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها تنها مهارت آموزش یک کار نیست بلکه باید مهارت بازاریابی فروش را به افراد بدهیم، افزود: بسیاری از افراد آموزش می‌بینند و تولید خوبی دارند، اما در در بازار کار می‌مانند چرا که این آموزش‌ها را فرانگرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: لازم است آموزش‌ها را هدفمند و از مرحله صفر آغاز کنیم و آموزش‌های تئوری، فن و حرفه و فروش را در دستور کار قرار دهیم چراکه در هر مقطعی که تک بعدی عمل کردیم، دچار آسیب شدیم.

شهرکی اظهار کرد: آموزش‌های تولید داریم، اما هنوز نتوانستم این تولیدات را به خوبی عرضه کنیم لذا باید از بازارهای هدف شناخت داشته باشیم و مهارت بر اساس نیاز بازار کار را تعریف کنیم.

وی یادآور شد: برخی از مهارت‌ها در جامعه صورت می‌‌گیرد، اما بازاری برای فروش وجود ندارد بنابراین باید در سازمان فنی و حرفه‌ای به این مهم توجه شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.