نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای نیز باید فعال‌تر شود و یا بودجه آن را دولت تامین کند، گفت: مهارت‌آموزی در کشور ارزشمند است، اما متاسفانه این مهارت‌آموزی در جامعه با دخالت دولت حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی، امروز 2 مرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه‌ها در کشور آموزش‌های آکادمیک را به افراد می‌دهند و نظری تدریس می‌کنند.

وی گفت: بعد از این آموزش‌های آکادمیک افراد فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما هیچ گونه مهارت حرفه‌ای ندارند لذا باید فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌ها مهارت فنی و حرفه‌ای را بیاموزند.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم فراگیری مهارت‌های حرفه‌ای در کشور یکی از مشکلات است، افزود: مهارت حرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به بحث اشتغال در کشور کند.

امیرحسنخانی تصریح کرد: کسانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، هیچ گونه مهارتی ندارند و وقتی بازار کار شوند نه سابقه کاری و نه مهارت لازم را دارند.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای ورود کرده و قسمتی از این فضا و خلأ را پر می‌کند و افراد در سازمان فنی و حرفه‌ای آموز‌ش‌های لازم را می‌بینند و فردی که این آموزش‌ها را دیده، بهتر می‌تواند وارد بازار کار شود.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر است چرا که به صورت فنی مدرک می‌گیرند و در کنار این مدرک حرفه‌ها را آموخته‌اند.

امیرحسنخانی اظهار کرد: مهارت‌آموزی در کشور ارزشمند است، اما متاسفانه این مهارت‌آموزی در جامعه با دخالت دولت حذف شده چرا که در گذشته فرهنگ مهارت‌آموزی فرهنگ استاد_شاگردی بوده و دولت از اساتید کار ارائه حقوق طبق قانون کار و بیمه به شاگردان را می‌خواست و این یکی از نقایص بوده و متاسفانه به دلیل دخالت‌های دولت در کسب و کار این فرهنگ از بین رفته لذا امروز به دنبال احیای فرهنگ استاد_شاگردی هستیم تا افراد در مدت یک سال آموزش‌ها و مهارت‌ها را در کنار اساتید بیاموزند و سپس وارد بازار کار و اشتغال ایجاد کنند.

وی یادآور شد: در سازمان فنی و حرفه‌ای ساختمان و محل آموزش وجود دارد، اما تجهیزات آن کم است لذا برای ایجاد کسب و کار نیاز به نگاه جامع داریم و باید به تناسب زیرساخت‌های اشتغال تقویت شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.