به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی در نشست برداشت گندم و دانه های روغنی اظهار داشت: برخی دلالان با عوام فریبی سعی دارند که محصولات کشاورزی را از دست کشاورزان در بیاورند و آنان را دچار مشکل کنند که باید این موارد اطلاع رسانی شود.
وی افزود: همه باید آمادگی کامل برای برداشت گندم و دانه های روغنی را داشته باشند تا حداکثر سود عاید کشاورز در برداشت شود زیرا آنان زحمات زیادی در کاشت و برداشت محصولات کشاورزی می کشند.
درویشی گفت: بهترین شکر نعمت استفاده از آب در بحث کشاورزی با تبدیل الگوهای صنعتی به سنتی است تا بتوان از اراضی موجود بهترین بهره برداری را ببریم.
وی اظهار داشت: در تقسیم بندی کشور در بحث کشاورزی ایلام به همراه سه استان همجوار خود به عنوان منطقه سه معرفی شده که عملکرد ما در تولید عسل جایگاه خوبی نداشتیم و در برداشت اراضی آی عملکرد ما ضعیف بوده و در صنایع تبدیلی وضع ما نیز خوب نبود.
وی افزود: برای افزایش بهره وری باید در کشاورزی وقت و هزینه گذاشت و با آموزش، احداث جاده بین مزارع و ...نقش مهمی در بهره وری بیشتر کشاورزان ایجاد کرد.
وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و رفع موانع بیکاری دارد که نیاز است به تکمیل زنجیره و ایجاد زیر بخش های کشاورزی توجه ویژه کنیم و به سمت فعالیت های اقتصادی جدید باید حرکت کنیم.
وی افزود: باید تلاش شود در کوتاهترین زملان بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شود.
وی خواستار فراهم شدن و آمادگی مراکز خرید و حمل و نقل و تجهیزات مورد نیاز برای برداشت محصولات شد و گفت: امیدوارم با همکاری بین بخشی مشکلی در بحث برداشت گندم وجود نداشته باشد‌.
وی به توزیع عاذلانه گندم در بین سیلوداران تاکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی ها و تداوم آن گندم در فضای باز نگهداری نشود.
وی از شهرداری ها خواست آمادگی کامل برای آتش سوزی های احتمالی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست اعضا به بحث و بررسی پیرامون چگونگی برداشت گندم و مراکز خرید پرداختند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.