به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، شنبه در ستاد سرمایه گذاری استان افزود: باید از فرصت پیوستن کشور به پیمان اوراسیا که در آینده صورت خواهد گرفت، برای توسعه صادرات استفاده کرده و از ظرفیتهای معدنی استان نیز بهره برداری مناسبی شود.
وی به طرح های عمرانی شهرداری مشهد و حوزه انرژی های نو استان اشاره و بیان کرد: اگر این حوزه ها به درستی مطرح شود می توان از آن به شکل مناسبی به منظور جذب سرمایه گذاری سود برد.
رشیدیان افزود: هدفگذاری رشد اقتصادی 8.7 درصدی تا پایان برنامه ششم، کاهش بیکاری به 7 درصد و ایجاد 434 هزار شغل جدید و رشد صادرات استان به 3.34 میلیارد دلار در سال از دیگر اهداف اقتصادی استان در سال جدید و برنامه ششم توسعه است .
وی همچنین به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: برای این سفر 90 طرح اقتصادی در استان پیشنهاد داده شده که 22 طرح نیازمند سرمایه گذاری 9 هزار و 321 میلیارد تومانی و 994 میلیون یورویی است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: 10 طرح نیازمند مجوز، 55 طرح نیازمند تسهیلات و سه طرح معدنی نیز نیازمند سرمایه گذاری برای تکمیل مطالعات است و از آن میان بخش هایی مانند آب و فاضلاب و حمل و نقل هر کدام با پنج طرح بیشترین سهم را دارند.
رشیدیان با دفاع از اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به این خطه گفت: برداشت کشورهای حوزه اقیانوس هند از این حوزه بسیار بیشتر از جمهوری اسلامی ایران است و اگر برداشت کشورمان از این حوزه محقق شود سالها به طول می انجامد تا سهم مناسبی از برداشت این حوزه آبی نصیب ایران شود.
رشیدیان افزود: این منبع آبی برای 17 استان ما به عنوان یک منبع مطمئن مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هر گونه تعلل در بهره برداری از این منبع آبی، ظلمی در حق آیندگان است.
استاندار خراسان رضوی گفت: این که مشاور وزیر نیرو با وجود ایجاد ردیف بودجه برای این طرح انتقال آب، اظهار نظر شخصی کرده و بر خلاف طرح مصوب از مسند مشاور وزیر اعلام نظر نموده و آن را انعکاس می دهد، کار شایسته ای نیست.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.