به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا شریعتی ظهر جمعه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:در شهرستان دزفول کارهای خوبی در زمینه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال آغاز شده ولی کارهای انجام شده با توجه به نرخ بیکاری 15.2 درصدی متناسب با این شهرستان نیست.
وی افزود:در سال 90 نرخ بیکاری در شهرستان دزفول 20 درصد بود که با گذشت پنج سال به 15.2 درصد کاهش یافت این درحالی است که نرخ بیکاری استان خوزستان 14.3 درصد می باشد و اگر نرخ بیکاری در دزفول متناسب با استان پیش می رفت الان باید نرخ بیکاری این شهرستان تک رقمی می شد.
استاندار خوزستان اظهار کرد:انتظار می رود نرخ بیکاری همزمان با افزایش اشتغال در استان کاهش یابد.
شریعتی اضافه کرد:احداث کارخانه های لوله سازی،قند،شهرک گلخانه ای ، نیروگاه ،بیمارستان کارهای بزرگی هستند که می توانند ظرفیت های زیادی در اشتغال منطقه ایجاد کنند بطوری که با مجوزهایی که اخذ شده انتظار می رود شهرستان دزفول سهم بزرگی در ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان شهرهای همجوار و حتی استانهای همجوار داشته باشد.
استاندار خوزستان کندی رشد اشتغال در دزفول را نشانه کندی کار مسئولان مربوطه دانست و گفت:نرخ بیکاری در شهرستان دزفول با وجود ظرفیت های بالایی که وجود دارد نباید از نرخ بیکاری استان بالاترباشد.
وی گفت:شهرستان دزفول تعهد اشتغال برای چهار هزار و 400 نفر را هدفگذاری کرده در حالی که انتظار می رود با ظرفیت هایی که در شهرستان وجود دارد هفت هزار اشتغال در شهرستان دزفول ایجاد شود.
** پالایشگاه دزفول بزودی وارد گام اجرایی می شود
به گزارش ایرنا معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت:بزودی ساخت پالایشگاه نفت دزفول با سرمایه گذاری خارجی وارد مراحل اجرایی می شود.
حبیب اله آصفی افزود: گام نخست پالایشگاه دزفول با سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری ساخته می شود.
وی به دیگر فعالیت های انجام شده در دزفول اشاره کرد و گفت:با توسعه صنایع دستی اینک شاهد استقبال از کپوی دزفول هستیم به بطوری که هفت میلیارد ریال محصول کپو از روستائیان دزفول در سطح استان خریداری شده است .
فرماندار دزفول به کلنگ زنی پنج کارخانه بزرگ تا پایان سال اشاره کرد و گفت:کارخانه لوله سازی با اعتبار 400 میلیون یورویی ،کارخانه قند 10 هزار تنی دزفول از جمله این کارخانه ها می باشند.
** مرز هوایی دزفول همچنان بلاتکلیف است
فرماندار دزفول همچنین به حل نشدن مشکل صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول اشاره کرد و گفت:بزرگترین مشکل سبزی و صیفی شهرستان دزفول در حال حاضر نبود بازار فروش است
که حل این مشکل همت نمایندگان مجلس را می طلبد.
آصفی اضافه کرد :با توجه به اینکه در حال حاضر تنها 18 هکتار حوضچه پرورش ماهی خاویاری در کشور وجود دارد انتظار می رود با آغاز به کار 50 هکتار پرورش ماهی خاویاری تا چهار سال آینده در دزفول 100 درصد خاویار کشور در دزفول تولید شود.
فرماندار دزفول افزود:شهرداری دزفول قادر است سالانه برای 200 نفر در زمینه پارکبان اشتغال ایجاد کند ولی هیچ همکاری در این خصوص نمی کند.
به گزارش ایرنا کورش نوروزی رئیس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی دزفول نیز گفت:پالایشگاه دزفول ظرفیت اشتغال برای 2 هزار و 700نفر را دارد که پیش بینی می شود امسال در تجهیز کارگاه برای 150 نفر اشتغال ایجاد کند.
وی افزود:10 هزار و 750 نفر در کارگاه های بالای 20 نفر دزفول مشغول به کار هستند .
وی ادامه داد:در سال گذشته ادارات دزفول اشتغال یک هزار و 239نفر را متعهد شدند ولی موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از
2 هزار نفر شدند .
نوروزی به بیمه شدن 460 کارگر ساختمانی طی امسال در دزفول اشاره کرد و گفت:امسال ادارات دزفول ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 471 نفر را متعهد شدند .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.