حسین عارفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها از 25 اسفندماه جاری تا نیمه فروردین ماه سال آینده اجرا و 16 پایگاه در محورهای حادثه خیز این استان دایر خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال یک پایگاه موقت امدادی به دلیل پر تردد بودن مسیر تنگه رازیانه در این منطقه دایر و به عموم مسافران خدمت امدادی را در صورت نیاز ارایه می کنند.
وی با بیان اینکه امسال 250 امدادگر در این طرح مشارکت دارند، افزود: در مجموع 16 آمبولانس، 14 خودرو ست نجات سنگین و چهار خودرو ست نجات سبک در طرح امداد و نجات نوروزی امسال بکارگیری خواهند شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام همچنین به طرح راهنمایی مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در این طرح در مبادی ورودی و خروجی شهرها پایگاه این جمعیت دایر و مسافران را راهنمایی می کنند.
وی همچنین از دایر شدن فضای دوستدار کودک و خیمه نماز توسط جمعیت هلال احمر ایلام در جوار این پایگاه ها خبر داد.
به گفته وی، به منظور تسریع در وند امدادرسانی حوادث احتمالی بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر متناسب با برنامه زمانبندی شده مرکز در این استان حضور خواهد شد.
عارفی گفت: جمعیت هلال احمر ایلام در ایام نوروز سعی دارد که در پایگاه های امدادی با فعالیت شبانه روزی به مسافران نوروزی خدمات رسانی کند.
وی ادامه داد: مسافران نوروزی به هشدارهای هواشناسی نیز باید توجه داشته باشند که در صورت بارندگی با همراه داشتن وسایل ضروری و زنجیر چرخ از بروز سوانح پیشگیری کنند.
وی تاکید کرد: این جمعیت در تمام ایام سال برای امدادرسانی به مردم در حوادث طبیعی و غیر طبیعی آمادگی کامل دارد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.