به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی روز شنبه در جمع خبرنگاران، هدف از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی این جمعیت را افزایش و آمادگی توان نیروهای امدادی برای ارائه خدمات مطلوب و به هنگام، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران نوروزی در طول سفر و پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب دیدگان احتمالی ناشی از تصادفات جاده ای در ایام یاد شده ذکر کرد.
وی یادآوری کرد: این جمعیت برای اجرای مناسب این طرح 16 پایگاه ثابت و سیار را برای امداد رسانی احتمالی در مناطق مختلف استان مستقر کرده که از این تعداد 10 پایگاه ثابت و 6پایگاه سیار است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در این طرح 20 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودروی نجات ، 14 دستگاه خودروی امدادی ، 9 دستگاه موتور امدادی، سه دستگاه خودروی آرگو و یک دستگاه خودروی ارتباطات استفاده خواهد شد.
وی اظهار کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نوروزی نیز در استان اجرا می شود که 544 نفر از اعضای جوانان هلال احمر با حضور در 16 پست راهنمای مسافرین نوروزی در مبادی ورودی و خروجی و مراکز تاریخی و و دیدنی استان به مسافران و مراجعه کنندگان خدمات مورد نیاز ارائه خواهند کرد.
میرزایی افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته 2 خمیه نماز نیز در پست های شهرستانهای طارم و ایجرود برپا می شود که در 16 پست راهنمای مسافرین نوروزی یاد شده نیز فضای دوستدار کودک، بازیهای کودک ،مسابقات نقاشی، قرآن بخوانید و جایزه بگیرد نیز در نظر گرفته شده است.

*** کمپین نه به تصادفات جاده ای در استان زنجان
وی بیان کرد: برنامه کمپین نه به تصادفات جاده ای نیز همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا و شروع این میثاق نامه نیز توسط استاندار زنجان آغاز می شود.
میرزایی افزود: یکی از دغدغه های همیشگی در استان با وجود آزادراههای مختلف بحث وقوع تصادفات جاده ای بوده که عمده وقایع آن نیز عامل انسانی است و در این زمینه باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم انجام گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: کمیته خدمات سفر که حمعیت هلال احمر مسوولیت آن را عهده دار شده از تمامی اعضا درخواست کرده ایام نوروز برای کاهش تصادفات جاده ای همکاری لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: رسانه های گروهی مطالب آموزشی لازم را در ایام نوروز به همشهریان و گروههای هدف اطلاع رسانی کنند تا آسیب های ناشی از وقوع حوادث مختلف کاهش یابد.
میرزایی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر استان برای ارائه خدمات مناسب در سفر دوره های آموزشی و بازآموزی مختلفی را در پایگاه پشتیبانی شمالغرب به عنوان ششمین مرکز تخصصی آموزش امداد و نجات سپری کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: بالگرد این جمعیت نیز در اختیار اورژانس استان قرار گرفته و با هماهنگی ها نسبت به امداد رسانی لازم اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر استان همانند سال های گذشه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر را از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 97 اجرا می کند که برنامه هایی متعددی در این بخش پیش بینی کرده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.