شهرام میرزایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازه زمانی یاد شده پنج هزار و 485 نفر با حضور در پست نوروزی میثاق نامه و پیوستن به 'نه به تصادفات جاده ای' را در این استان امضا کردند که این رقم در طرح نوروزی سال گذشته 13 هزار نفر بود.
وی یادآوری کرد: در این مدت 2 هزار و 555 نفر درطرح سحاب (سامانه حرکتهای‌امدادی‌و بشردوستانه) شرکت و علاوه بر آن 2 هزار و 994 نفر به ایستگاه دوستدار کودک مراجعه کردند و 17 هزار و 829 اقلام فرهنگی نیز در بین مراجعه کنندگان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروزی نیز عوامل این جمعیت در بازه زمانی ( 24 اسفند 96 تا 10 فروردین 97) به 107 حادثه دیده ناشی از حوادث جاده ای به تعداد یکهزار و 68 حادثه دیده امداد رسانی کرد.
وی بیان کرد: از مجموع حادثه دیدگان حوادث جاده ای 579 نفر مصدوم 482 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و 17 نفر مصدوم توسط آمبولانس های هلال احمربه مراکز بیمارستانی استان انتقال یافتند.
این مسئول اظهار کرد: 790 نجاتگر جمعیت هلال احمر زنجان در قالب 240 تیم عملیاتی، با 52 دستگاه آمبولانس، 44 دستگاه خودرو نجات ویژه رهاسازی و چهار دستگاه خودرو کمک دار عازم این تعداد ماموریت جاده ای شدند.
وی خاطر نشان کرد: بمنظور ارزیابی توان امدادی و آمادگی نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده ای تیرپارک محور زنجان- تبریزو افزایش توان امدادی آنها در مواجه با حوادث جاده ای ،مانور ساعت صفر شبانه برای نجاتگران پایگاههای امداد جاده ای برگزارشد.
به گفته، میرزایی این مانور که بامداد /جمعه/ با حضور فرمانده پلیس راه بدون اطلاع قبلی انجام گرفت، هدف ، گشت شبانه و بررسی محورهای ارتباطی جاده ترانزیت و آزادراه زنجان - تبریز و گشت نامحسوس شبانه و برخورد با رانندگان متخلف توسط پلیس راه استان بود.
به گزارش ایرنا، پویش 'نه به تصادفات جاده ای' از سه سال گذشته در کشور و این استان آغاز شده که اجرای این طرح نقش موثری در کاهش سوانح جاده ای و ملزم کردن رانندگان وسائط نقلیه به رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی داشته است.
هیجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر این استان نیز همزمان با سراسر کشور از /28 اسفند/ آغاز شد که تا 14 فروردین 97 ادامه دارد.
در طرح ایمنی و سلامت مسافربن نوروزی استان 456 نفر جوانان داوطلب حضور دارند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.