احمد سلطانی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول سال جاری 540 پایگاه امداد و نجات جاده ای در سراسر جاده های کشور حضور مستمر دارند که در ایام نوروز این تعداد به 2 برابر افزایش می یابد.
وی بیان کرد: با آغاز سال نو میزان مسافرت ها و ترددهای هموطنان در سطح کشور افزایش می یابد و جمعیت هلال احمر کشور همیشه به دنبال این است که سفرهای نوروزی بدون بروز هیج گونه حادثه تلخی انجام شود.
سلطانی ادامه داد: به همین منظور جمعیت هلال احمر برنامه های خوبی را در حوزه پیشگیری از بروز حوادث و سوانح پیش بینی کرده است و جوانان هلال احمر در پایگاهها استقرار می یابند تا از مسافرین استقبال و آن ها را راهنمایی کنند و توصیه هایی را در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و ناخواسته ارائه دهند.
معاون آموزش، پژوهش و فن آوری جمعیت هلال احمر کشور به طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در تمامی مقاطع زمانی و مکانی در کشور حضوری فعال دارد.
وی ادامه داد: به منظور دسترسی آسان مردم در هنگام بروز حادثه و تسریع در امداد و نجات، این حضور انجام می گیرد.
سلطانی گفت: از سایر برنامه های جمعیت هلال احمر در حوزه حوادث و سوانح چرخه مدیریت بحران است که در پنج فاز شامل پیشگیری، کاهش اثرات، آمادگی، مقابله و بازیابی است.
وی افزود: یکی از فازهای مدیریتی و سیاست های اصلی جمعیت هلال احمر، افزایش آموزش ها و آمادگی در مقابل مخاطرات بوده که در برنامه کاری جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
معاون آموزش، پژوهش و فن آوری جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: برای این که آموزش ها به نحو مطلوب تری به مردم ارائه شوند، توسعه خانه های هلال در دستور کار قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: خانه های هلال به منزله پایگاه های مردمی هستند که روند آموزش داوطلبان را تسریع می کنند و آمادگی جمعیت هلال احمر را نسبت به کسب اطلاع از بروز حوادث در جامعه و پاسخ مناسب به آن ها افزایش می دهند.
سلطانی با بیان این مطلب که راه اندازی خانه های هلال مستلزم نیازمندی جامعه و همکاری از مردم جامعه است، بیان کرد: جمعیت هلال احمر کشور، آمادگی این را دارد که در تمامی روستاها ، بخش ها، محله ها ی شهرهای کوچک و بزرگ، خانه های هلال را به عنوان مراکزی برای ارتباط بهتر و مؤثر تر با مردم راه اندازی و گسترش دهد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.