به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصاد کشاورزی استان اظهار داشت: باید به صورت علمی و دقیق در مناطق مختلف مطالعات لازم انجام و الگوهای بهره برداری نیز مشخص شود تا این طرح منجر به توسعه پایدار شود.
وی افزود: اشتغالزایی و منافع اقتصادی باید در اجرای این طرح ها مد نظر باشد تا با حفظ منابع ملی و عرصه های جنگلی بتوانیم بیشترین استفاده را از این مواهب خدادادی ببریم.
معاون اقتصادی استاندار ایلام بر فعال شدن کارگروه اقتصاد کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید مطالعه دقیق، الگوهای کشت، اعتبارات و سایر موارد در خصوص اجرای طرح های کشاورزی در برنامه ریزی ها لحاظ شود.
درویشی اضافه کرد: اعتبارات ملی و استانی برای توسعه باغات در اراضی شیبدار در نظر گرفته شده که 300 میلیارد ریال از محل منابع ملی و 300 میلیارد ریال دیگر از منابع استانی است.
وی یادآور شد: 2 هزار هکتار به گستره باغ های استان قرار است امسال اضافه شود که امیدواریم بر اساس برنامه زمانبندی سازمان جهاد کشاورزی این اهداف را محقق کند.
معاون استاندار ایلام بر شناسایی نقاط مستعد باغداری در استان و مناطق مختلف شهرستان ها تاکید کرد و گفت: اراضی ملی و مستثنیات باید مشخص شود، طرح توسعه باغات در اراضی دیم شهرستان ها به تفکیک نوع کشت، الگو کشت و زمانبندی اجرا باید تعیین و در قالب یک طرح ارایه شود.
درویشی افزود: همچنین بسته حمایتی به مردم برای ایجاد و مشارکت در احداث باغات اعلام و تشکل های بهره بردار در اجرای این طرح نیز از مردم بومی منطقه تشکیل شود تا بخوبی در اجرای این طرح مشارکت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است برای اجرای این طرح از سرمایه های ملی استفاده شود باید منجر به حفظ، توسعه و بهره برداری از آن شود.
در این نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاون باغداری این سازمان به تشریح طرح احداث باغ در اراضی شیبدار چهار شهرستان ملکشاهی، ایوان، ایلام و چرداول پرداختند.
بر اساس آمار موجود بیش از 6 هزار هکتار باغ مثمر در استان ایلام وجود دارد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.