عید محمد فاروقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: به تازگی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان 100 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در قالب چهار فقره برای حمایت از سه واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی گلستان تصویب و متقاضیان به بانک های ملت، کشاورزی، تجارت و سپه معرفی شدند.
وی واحدهای دریافت کننده این وام را شرکت دشت نشاء گلستان، شالیکوبی ممتاز دشت گرگان و آتیه سیلو گلستان معرفی کرد و گفت: بازپرداخت این تسهیلات یکساله بوده که سرمایه گذار می تواند در این مدت سه الی 4 مرحله اقدام به خرید، فرآوری و فروش محصولات کشاورزی کند.
به گفته وی، جذب این تسهیلات زمینه تثبیت 75 شغل و خرید و فرآوری و فروش 9 هزار تن انواع محصول کشاورزی تولیدی را در فرآیند صنایع تبدیلی فراهم می کند.
طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این استان 253 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری حدود سه میلیون تن محصول فعالیت دارد.
تولیدات حوزه کشاورزی گلستان سالانه چهار میلیون و 500 هزار تن محصول به ارزش بیش از 70 هزار میلیارد ریال است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر حدود 650 هزارهکتار زمین کشاورزی ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، حدود 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و 970 واحد مرغداری دارد.
برای تولید محصولات زراعی، باغی و دامی گلستان بیش از 33 هزار دستگاه انواع ماشین کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و تیلر بکار گرفته می شود.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.