به گزارش ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این آیین اظهار داشت: 41هزارو 700هکتار این شهرستان زیر کشت گندم رفته و 12هزارو 31 بهره بردار در این شهرستان در کشت گندم فعالیت دارند.
عبدالرضا بازدار ادامه داد: سطح زیرکشت گندم مکانیزه در خرم آباد 31هزار هکتار بوده و پیش بینی می شود در سال زراعی امسال 87هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.
وی گفت: استان لرستان در سه سال گذشته با عنایت دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی در تولید گندم پایدار بوده و در سال زراعی 96-97 در تولید این محصول به خودکفایی رسیده ایم.
بازدار بیان کرد: زمین های کشاورزی لرستان 783 هزار هکتار است که 185هزار هکتار آن آبی(23درصد) و 598 هزار هکتار دیگر به صورت دیم(77درصد) کشت می شوند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب و اینکه تخصیص آب در بخش کشاورزی در استان کم بوده اما با این وجود میزان تولید گندم مثبت ارزیابی می شود گفت: در سال گذشته زراعی، 371هزارتن گندم در استان تولید شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان افزود: پیش بینی می شود 450 هزار تن گندم در سال زراعی جاری تولید شود و اکنون 65هزارتن از آن تامین شده است.
بازدار افزود: با توجه به منابع محدود مالی روند پرداخت طلب کشاورزان با تاخیر خواهد بود اما تلاش خواهیم کرد هرچه زودتر این طلب به حساب کشاورزان واریز شود.
وی بیان کرد: بحث ترکیب کشت محصولات ابلاغ شده و پتانسیل و توانمندی هر محصول شناسایی و به کشاورزان اعلام شد و برای تامین امنیت غذایی باید این ترکیب کشت رعایت شود.
وی ادامه داد: بیش از هشت تا 12 هزار میلیارد مترمکعب روان آب در لرستان وجود دارد و تاکنون موفق به ساخت سازه های ذخیره ای و سدسازی برای تامین آب نشده ایم.
جشن شکرگزاری همزمان با آغاز برداشت محصول گندم، هرساله در اوایل تیرماه برگزار می شود.
در پایان این آیین از کشاورزان نمونه شهرستان خرم آباد تجلیل شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.