وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به دنبال بازدید استانی، بعد از ساوجبلاغ راهی کلانشهر کرج شد و در اداره ارشاد این شهر با اهالی فرهنگ و هنر دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس صالحی در ادامه سفر به استان البرز غروب پنجشنبه در شهر کرج، حضور یافت و با استقبال گرم جامعه فرهنگ و هنر مرکز استان البرز روبرو شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع فرهنگ دوستان و هنرمندان کرجی با شنیدن دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر کرج، برای رفع دغدغه ها و مشکلات آنان قول همه گونه همکاری و حمایت به آنها داد.

البرز باید به مهد فرهنگ و تمدن کشور شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آشنایی خوبی نسبت به کرج و استان البرز دارد، افزود: البرز دارای هنرمندان و فرهنگیان بسیار خوبی است و نزدیکی این استان به تهران می‌تواند یک فرصت مناسب برای این استان محسوب شود .

وی با بیان اینکه لازم است هنر نمایش و تئاتر در استان البرز، رونق بیشتری پیدا کند، اضافه کرد: استعداد بسیار خوبی در نویسندگان، هنرمندان و کارگردانان استان البرز وجود دارد و این سفر دو روزه برای تحقق هر چه بیشتر ظرفیت‌های این استان است.

صالحی با تاکید بر اینکه استان البرز باید به مهد و پایتخت فرهنگ و تمدن کشور تبدیل شود، گفت: شهرستان کرج فرصت بسیار خوبی برای استعدادیابی در کشور دارد و امیدواریم در جشنواره فجر ۹۷، ۹ سالن به سینما البرز اضافه شود.

وی با ابراز امیدواری از احداث سینما در کرج، خاطر نشان کرد: تا دو سال آینده ۲۷ سالم سینما به البرز اضافه خواهد شد که این اقدام نشان از استعداد بسیار زیاد در این منطقه خاص است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید به باریکه اعتبارات دولت در بحث هنر و سینما و کتاب اکتفا کرد، بیان داشت: گفت‌و‌گوهای بیشتری باید در این زمینه در استان البرز انجام شود و اشاعه حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در کرج سبب افزایش اشتغال در این شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل هنری و فرهنگ زود بازده است و به میزان اعتبار بسیار کم نسبت به مشاغل دیگر احتیاج دارد، تصریح کرد: حوزه فرهنگ‌و هنر باید هر چه بیشتر در مسائل اشتغال ورود کنند چراکه انجمن های هنری و فرهنگی سبب ایجاد اشتغال‌های خوبی می‌شود.

موسیقی حلال رسانه ملی را در جامعه حرام نکنید

نماینده مردم کرج، فردیس، آسارا و اشتهارد، گفت: زیباترین جمله برای کرج همان فرمایش رهبر است که از این شهر به عنوان ایران کوچک، یاد کرد چراکه دارای اقوام گوناگون است و با وجود مهاجرت، رشد جمعیت در البرز،، بیشتر از سایر استانهاست.

عزیز اکبریان، گفت: امروز اگر هر خانواده هنرمند و غیر هنرمند دچار مشکل شود از هر کجای  کشور که باشد به دلیل جاذبه البرز و نزدیکی به پایتخت به سمت شهر کرج و استان البرز، گسیل می شوند.

وی افزود: با وجود تلاش استاندار، رشد بی حساب مهاجرت، همه زحمات را خنثی می کند. با این وجود این استان نوپا با وجود جمعیت بسیار توانسته موفقیت های زیادی داشته باشد.

اکبریان با اشاره به رشد جمعیت جوان البرز و نیاز به شادابی این قشر از جامعه، گفت: جوانان وقت شناس هستند و در زمان لزوم همیشه پای انقلاب و در صحنه خواهند بود اما جوان همیشه به دنبال نشاط است، نیازمند فرهنگ است. این جوانان به دلیل نداشتن اشتغال، بدون هدف در شهر سرگردان هستند. آیا ما مسئولان شهر و استان برای جوانان برنامه داشتیم؟

وی با عنوان اینکه باید تکلیف بعضی از امور را به روشنی مشخص کنیم، ادامه داد: موسیقی حلال که از صدا و سیما پخش می شود و خواننده ای که مجاز به خواندن است، اگر در جامعه موسیقی پخش شود، می گویند حرام است و این تناقض جوانان را در دوراهی قرار می دهد.

وی با عنوان اینکه نباید در شرایط فعلی سختگیری کرد و نشاط را از جوان گرفت، اذعان داشت: ما رسالت بزرگی دارین و آن این است که در محضر علما و بزرگان چیزی که حرام است همه قبول دارند ولی جایی که می گویند چیزی حلال یا مباح است در شرایط فعلی، سختگیری خوب نیست.

اکبریان تصریح کرد: جوان امروز را باید با شرایط خاص آنها قبول کنیم. جوان اشتغال و نشاط می خواهد. بنابراین برای جوانانی که همیشه پای صحنه هستند، باید کار کنیم.

نماینده مردم کرج، گفت: در سالهای گذشته با امکانات داده شده ساختمان فرهنگسرا ساخته شد و امروز استان البرز با وجود اینکه به عنوان آخرین استان است، نیازمند توجه ویژه است.

وی با عنوان اینکه در روز شنبه آینده در شورای فرهنگی استان به عنوان نماینده مجلس حضور خواهیم داشت، تصریح کرد: امیدوارم در جلسه شورای فرهنگی تصمیمات خوب و قابل توجهی گرفته شود.

اعتبار موجود، کفاف استان را نمی دهد

استاندار البرز با بیان اینکه در زمینه هنر  مانند دیگر عرصه ها همچون جغرافیا، یک هم پوشانی بین ساوجبلاغ و طالقان و نظرآباد وجود دارد، ادامه داد: نوعی آمیختگی و پیوستگی بین این سه شهر کهن و تاریخی به چشم می خورد. 

محمدعلی نجفی گفت: آمیختگی و پیوستگی موثر و معناداری بین تهران و البرز ، فرصتهای بی شمار و البته محدودیت های اندکی را موجب شده است.

وی افزود: شهرستانهای کرج و فردیس با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر، همجوار پایتخت هستند که متاسفانه در زمان تعلق به استان تهران، مهجور و غریب واقع شدند.

نجفی ادامه داد: اکنون تخصیص اعتبارات و بودجه های موجود کفاف نیاز و حمایت از استعدادها و ظرفیتهای این شهرستانها را نمی دهد.

وی گفت: راه درازی برای جبران عقب ماندگیها و کاستیهای باقیمانده از گذشته باقیست و تامین و تقویت زیرساختهای فرهنگی و هنری این شهرستانها، عزمی راسخ و نگاهی عمیق و جامع را می طلبد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.