به گزارش ایرنا مهدی باقری سه شنبه در نشست خبری پیش از آغاز جشنواره ملی موج در بندرعباس افزود: ابزار هنر بهترین شیوه برای بهره گیری در این راستا و نشان دادن این آسیب ها به جامعه است.
وی ادامه داد: سایر کشورها و حتی کشورهای به اصطلاح توسعه یافته با بکارگیری این ابزار موفقیت‌های قابل توجه در کاهش انواع آسیب های اجتماعی کسب کرده‌ و حتی رشته‌ های هنر درمانی ایجاد کرده اند.
رئیس جشنواره ملی موج ابراز داشت: زمانی که افراد عادی جامعه در هنگام اجرای یک تئاتر خیابانی در قالب شخصیت‌ های آن بکار گیرند تجربه‌ ای کسب می‌کنند که مانع از سوق یافتن آنان به سمت آسیب های اجتماعی می شود.
باقری ابراز داشت: حرکت جامعه ایران به سمت صنعتی شدن نیاز به بهره گیری از این ابزار و سوق دادن هنرمندان به سمت پرداختن به انواع آسیب های اجتماعی را، افزون تر کرده و می‌ کند.
وی اشاره کرد: آسیب های اجتماعی در برهه های مختلف تاریخی و جوامع گوناگون شکل‌ های متفاوتی دارد.
به گزارش ایرنا دبیر اولین جشنواره ملی موج در این نشست خبری گفت: این جشنواره در پنج بخش عکس، فیلم، تئاتر ، هنرهای تجسمی و موسیقی برگزار می شود.
رضا کمالی زرکانی ابراز داشت: در بخش تئاتر 156 اثر از 29 استان دبیرخانه واصل شد که 21 اثر به بخش نهایی راه یافت.
وی ابراز داشت: با توجه به هدف جشنواره در بهره گیری از ابراز هنر برای کاهش آسیب های اجتماعی این تئاتر ها در سه نقطه بحرانی شهر بندرعباس و برخی دیگر از نقاط که اطلاع رسانی خواهد شد برگزار می شود.
دبیر اولین جشنواره ملی موج اضافه کرد: از بین 157 فیلم واصل شده به دبیرخانه 26 فیلم به بخش نهایی راه یافتند که مردم برای تماشای آنها باید بلیت تهیه کنند.
کمالی زرکانی یادآور شد: 53 اثر تلویزیونی از 15 شبکه دریافت شد که 10 اثر به بخش نهایی راه یافت.
کمالی زرکانی یادآور شد: یک هزار و 420 قطعه عکس از 126 عکاس 26 استان واصل شد که از بین آن‌ها 57 عکس و 6 قطعه عکس به بخش نهایی راه یافتند.
به گفته وی با وجود اینکه جشنواره ها را با هزینه های کلان که گاهی به افزون بر 2 میلیارد تومان می رسد برگزار می کنند این جشنواره با حدود 200 میلیون تومان برگزار می شود.
این جشنواره از شنبه 26 فروردین تا دوشنبه 28 فروردین در بندرعباس برگزار می شود.
3219/6048
خبرنگار:عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.