به گزارش ایرنا، شهرام کرمی روز شنبه در آئین کلنگ زنی پردیس تئاترو افتتاحیه 2 پلاتوی نمایش در کرج، افزود: احداث و راه اندازی سالن های کوچک در تمامی مراکز استان ها و شهرستان ها از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی همچنین گفت: این سالن های کوچک می توانند به عنوان پایگاه هایی برای شکل گیری گروه های نمایشی، تمرین، تولید و اجرای نمایش باشند.
وی اضافه کرد: در مرحله اول ممکن است این پایگاه ها خیلی به چشم نیایند، اما با توجه به تعداد بالای گروه های نمایشی در کشور و با توجه به سلیقه های مختلف در تئاتر، نیازمند این هستیم تا سالن های تئاتر گسترش دهیم تا برای هر سلیقه ای بتوان اجرا داشت.
کرمی گفت: در چنین شرایطی توسعه این پایگاه های کوچک باید در برنامه قرار گیرد و به همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا این پایگاه ها را توسعه دهد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در حاشیه کلنگ زنی پردیس تئاتر کرج گفت: در این پردیس تئاتر، 3 پلاتو و محل اجرای نمایش در نظر گرفته شده است.
ناصر مقدم افزود: این پلاتوها با ظرفیت 100، 130 و 220 و در زیربنایی به مساحت 800 متر مربع احداث می شود.
وی اضافه کرد: از اعتبارات سال 96 مبلغ 2 میلیارد و 450 میلیون تومان برای ساخت پردیس تئاتر کرج در نظرگرفته شده بود که با پیگیری های صورت گرفته 800 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.
مقدم گفت: انتظار می رود که با حمایت های لازم و با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوان 2 پلاتو از این پردیس تئاتر را به بهره برداری برسانیم.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.