مسعود معمار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل تالار مرکزی، کتابخانه عمومی، موزه هنرهای معاصر و مجتمع فرهنگی، هنری است.
وی افزود: سرانه فضای فرهنگی در دنیا بطور میانگین حدود سه متر عنوان کرد درحالیکه در کشورمان بسیار با وضعیت مطلوب و استاندارد فاصله داریم و در صورت تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی که بالغ بر 430 هزار مترمربع وسعت دارند به حدود یک متر خواهیم رسید.
مدیر کل دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دومین مجتمع فرهنگی هنری با عنوان تالار مرکزی در شهر ایلام به عنوان مرکز استان احداث می شودکه این مجتمع در زمینی به گسترده هفت هزار متر مربع اهدایی استانداری ایلام با زیربنای 12 هزار متر مربع مجهز به سالن موسیقی، تئاتر، گالری، کلاس انجمن ها و غیره است.
وی با بیان اینکه برای طراحی این مجتمع در سال جاری سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد، گفت: اعتبار ساخت این مجتمع به میزان قابل توجهی از محل اعتبارهای سال 97 به این استان اختصاص می یابد.
وی با اشاره به ساخت سالن آمفی تاتر مجتمع فرهنگی، هنری دره شهر گفت: برای تجهیز سایر بخش های این مجتمع سه میلیارد ریا از محل اعتبارهای این وزارتخانه اختصاص می یابد.
معمار اختصاص سه میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع فرهنگی، هنری سرابله را از دیگر برنامه های وزارت ارشاد در حمایت از طرح های عمرانی فرهنکی این استان برشمرد.
وی همچنین با اشاره به ساخت پارک بلوط شهر ایلام گفت: در این پارک سالنی با ظرفیت یک هزار نفر احداث و اعتبار آن توسط وزارت ارشاد تامین خواهد شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.