به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز دوشنبه بیان داشت: اطلاع رسانی از طریق مساجد محلات به شهروندان مهم ترین اقدامی بود که در ترغیب مردم نسبت به بازسازی بافت های فرسوده شهری کرج نقش اساسی داشته است.
وی، مساجد را محور توسعه محلات عنوان کرد و گفت: پروانه های بازسازی و بهسازی برای 150 واحد مسکونی فرسوده در محله مصباح کرج به عنوان نخستین گام در بخش بافت های فرسوده صادر شده است .
شهردار کرج ادامه داد: بازسازی و بهسازی این واحدها با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد که این امر نویدبخش رخدادهایی بسیار شایسته در زمینه ساماندهی اراضی و بافت های فرسوده شهری کرج است.
وی با اشاره به اینکه توجه مدیریت شهرکرج به بافت های فرسوده و محله های محروم معطوف شده است، گفت:
300 میلیون تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام در محله اسلام آباد کرج اختصاص یافت که این اعتبار باید برای انجام طرح های مفید و ساماندهی کاستی های منطقه صرف شود.
وی ادامه داد: تکمیل پارک ها و جمع آوری آب های سطحی در اسلام آباد کرج اولویت کاری مدیریت شهری است.
استان البرز با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر دارای 400 کیلومتر گسل زلزله بوده که خطری بالقوه برای بافت های فرسوده شهری و روستایی به شمار می رود.
بخشی از این گسل ها در کلانشهر واقع شده که زلزله 5.2 ریشتری آبان ماه سال گذشته در مشکین دشت البرز به عنوان یک هشدار طبیعی ، مردم و مسئولان را در اتخاذ راهکارهای عملی برای مقابله با این بلای طبیعی مصمم کرد.
کلانشهر کرج به عنوان مرکز استان البرز حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در خود جای داده و بسیاری از محلات آن دارای بافت فرسوده قدیمی یا بافت های غیر مقاوم جدید است .
وجود این بافت ها به عنوان دغدغه همواره در ستاد مدیریت بحران استان مطرح است و انتظار می رود با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های دولت ، دستگاه های اجرایی و عمومی بتوان در مدت کوتاهی نسبت به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم همت گماشت.
کل وسعت بافت های فرسوده استان البرز حدود 2 هزار هکتار برآورد شده است.
همچنین منطقه اسلام آباد کرج که جمعیتی حدود 20 تا 30 هزار نفر در خود جای داده یکی از مناطق فرسوده و غیر مقاوم شهری است که طرح ساماندهی آن از دهه 70 از محل بودجه ملی آغاز شده و تاکنون حدود 4 هزارو200 واحد مسکونی وتجاری در این منطقه خریداری و تخریب شده است .
با تخریب این واحدها حدود 75 هکتار اراضی منطقه آزاد سازی شد و قرار است مابقی واحدهای مسکونی این منطقه با مشارکت مردم بهسازی شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.