به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی سه شنبه در نشست مدیریت بحران آب شهرستان شاهرود، افزود: برخی از لوله های این شبکه ها قدمتی 40 ساله داشته و از این رو نیازمند تعویض و ترمیم هستند.
وی با اشاره به نصب کنتور برروی 90 انشعاب غیر مجاز، بیان کرد: نصب کنتور بر روی 70 درصد انشعابات شهرداری می تواند تاثیر چشمگیری در مدیریت مصرف آب داشته باشد.
معاون استاندار سمنان همچنین از افزایش اعتبار آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و گفت: 14 درصد اعتبارات تملک دارایی شهرستان به میزان بیش از 55 میلیارد ریال به تامین آب آشامیدنی اختصاص یافته است.
هاشمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت 2 مخزن 2 و یک هزار متر مکعبی در شاهرود و بسطام، یادآور شد: این 2 مخزن تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسند و تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن ها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است.
بنابر اعلام مسوولان ، شهر شاهرود 220 لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد که اکنون برای تامین کسری آب ، چاه های برخی از دستگاه های اجرایی وارد مدار شده است.
با این که در دولت یازدهم، مشکل آبرسانی به بخش قابل توجهی از روستاها برطرف شده ، باز هم تعدادی دیگر با تانکر آب رسانی می شوند.
7359 /6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.